Wygraj eurobank!

Po raz pierwszy w Polsce można wygrać bank! Wyjątkowy konkurs rusza pod hasłem „Wygraj eurobank!” Jest adresowany do przedsiębiorczych osób, które mają pomysł i energię, by podbijać rynek finansowy. Uczestnicy konkursu zmierzą się w symulacji działania prawdziwej placówki bankowej. Autor najlepszego biznesplanu zostanie w nagrodę właścicielem wartej kilkadziesiąt tysięcy złotych placówki franczyzowej eurobanku. Na laureatów II i III miejsca w konkursie czekają zaś granty, które pomogą im w uruchomieniu własnego bankowego biznesu. Organizatorem konkursu jest eurobank, lider innowacji na rynku finansowym, od lat zaangażowany także w promocję młodej przedsiębiorczości. Partnerem akcji są Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości. Szczegółowe informacje o konkursie znajdują się na stronie www.wygrajeurobank.pl.

Idea konkursu

– eurobank to firma stworzona przez pasjonata – Mariusza Łukasiewicza. Wiemy jak wiele wyjątkowych rzeczy może w biznesie może zrobić jeden zdolny człowiek. Dlatego od początku jesteśmy mocno zaangażowani w promocję młodej przedsiębiorczości w Polsce. Od lat intensywnie wspieramy działania AIP. Tej jesieni, przy okazji 5-lecia banku, postanowiliśmy zaoferować młodym, ale nie tylko młodym, aktywnym ludziom coś wyjątkowego – mówi Maciek Szczechura, wiceprezes eurobanku.

– Pasjonatom rynku finansowego, którzy pokażą, że mają energię i pomysł na jego podbicie, ale także determinację do ciężkiej pracy, damy szczególną szansę na rozwinięcie skrzydeł. Zwycięzca naszego konkursu stanie się właścicielem ufundowanej w 100% placówki franczyzowej eurobanku. Projekt franczyzy eurobanku funkcjonuje doskonale od półtora roku – oddajemy więc w ręce uczestników sprawdzony model, który jednocześnie daje ogromny potencjał rozwoju. Mamy nadzieję, że konkurs zainspiruje wielu przedsiębiorców do kreatywnych, innowacyjnych rozwiązań, ale też pomoże im w poznaniu rynkowych mechanizmów.

Przebieg konkursu

Konkurs adresowany jest do aktywnych, przedsiębiorczych osób, powyżej 21-go roku życia – prowadzących własne firmy i tych, którzy chcą je dopiero założyć. Zadanie konkursowe opiera się na symulacji prowadzenia placówki franczyzowej banku, w realnym, konkurencyjnym otoczeniu rynkowym. Uczestnicy będą rozwiązywać złożone z 2 modułów zadanie o nastęującej treści:

1. Dokonaj analizy rynku i występującej na nim konkurencji w mieście, w którym chcesz otworzyć placówkę franczyzową eurobanku. Wnioski z analizy rynku wykorzystaj do opracowania raportu zawierającego propozycje działań promocyjno-sprzedażowych. Celem jest maksymalna sprzedaż.

2. Opracuj program ciągłego doskonalenia umiejętności pracowników Twojej placówki i zaproponuj system motywacyjny, który pozwoli efektywnie zwiększać wysokość indywidualnej sprzedaży.

Tak jak w przypadku prawdziwej franczyzy, symulacja rozgrywa się w warunkach rynkowych mniejszego miasta (15-25 tys. mieszkańców) i dotyczy placówki, której działanie opiera się na jasno określonych zasadach. Prowadzący ją przedsiębiorca musi liczyć się ze wszystkimi lokalnymi wyzwaniami. W ich pokonaniu pomaga mu duże wsparcie ze strony centrali banku – znany szyld, dostępność pełnego portfolio produktów, promocja etc. Wszystkie przydatne dla uczestników informacje, w tym regulamin konkursu i parametry modelu franczyzowego, dostępne są na stronie www.wygrajeurobank.pl. Uczestnicy konkursu powinni wykazać się z jednej strony dużą kreatywnością i nieszablonowym myśleniem, a z drugiej – precyzyjnie przeanalizować warunki rynkowe i użyć swojej wiedzy o zarządzaniu dla stworzenia realnych biznesowych rozwiązań.

Nagrody w konkursie, zgodnie z filozofią eurobanku, mają charakter impulsu do dalszego działania:
I nagroda – pełne sfinansowanie otwarcia placówki franczyzowej eurobanku,
II i III nagroda – grant, który pozwoli sfinansować 50% kosztów wyposażenia placówki.

Konkurs startuje 15 października. Prace można nadsyłać do końca listopada 2008 r. Na I etapie wyłoniona zostanie grupa autorów najciekawszych biznesplanów, którzy zaprezentują następnie osobiście swoje projekty przed kapitułą konkursu. Zwycięzców konkursu poznamy w lutym 2009 r.

W skład Kapituły konkursu wchodzą przedstawiciele uczelni, mediów, a także organizatorów:
1.prof. Jerzy Nowakowski – SGH
2.prof. Andrzej Gospodarowicz – Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
3.Robert Stanilewicz – TVN CNBC Biznes
4.Tomasz Bonek – money.pl
5.Michał Macierzyński – bankier.pl
6.Michał Wiśniewski – Profit System
7.Andrzej Nierychło – TV Biznes
8.Dariusz Żuk – AIP
9.Maciek Szczechura – eurobank
10.Grzegorz Święch – eurobank
11.Tomasz Pawłowski – eurobank
12.Marcin Hołda – eurobank

Gdzie znaleźć informacje o konkursie