Wymiatacze z „pokolenia Y” – jak wykorzystać ich potencjał – cz. II

Czas na kolejne sugestie, jak wykorzystać potencjał pracowników „pokolenia Y”, by w naszej firmie pomóc im stać się prawdziwymi „wymiataczami”.

Co jeszcze radzi w tym kontekście R. Sutton podpowiadając, jak budować prawdziwie kreatywne środowisko w swojej firmie?

Po trzecie – pozwól swoim ludziom w mądry sposób ignorować  swoich przełożonych i sprzeciwiać  się ich podejściu:


Najlepszy i tak naprawdę  jedyny okres świetności firmy Atari Corporation przypada na czas, gdy pracownicy, mimo oczekiwań, poleceń i nacisków kierownictwa dotyczących pracy nad programowalnymi urządzeniami domowymi, opracowywali sprzęt i programowanie do gier video.

Z nieposłuszeństwa wyrosły też takie sukcesy jak sukces taśmy maskującej 3M (która utorowała potem drogę taśmie klejącej Scotch), nad którą prac zakazał swego czasu dyrektor naczelny 3M William McKnight.  

Po czwarte – postaw na „szczęśliwych wojowników”  i pozwól im się twórczo spierać:

Wrigley – hegemon na rynku gumy do żucia także w Polsce do dziś powtarza zdanie samego właściciela – Williama Wrigley’a Jr: „Kiedy dwoje ludzi zawsze zgadza się w interesach, to znak, że jeden z nich jest zbędny”.

Nie sposób w tym miejscu nie wspomnieć, że twórcze intelektualne konflikty to jedna z najlepszych dróg, by uniknąć syndromu stadnego  myślenia.  

Po piąte – nagradzaj nie tylko za sukcesy, ale też  za twórcze porażki. Nie bój się karać za bierność i brak działania:

W słynącej z innowacyjności firmie IDEO legendarny jej szef David Kelley twierdził, że kluczem do innowacji jest to, co kryje się pod akronimem FLOSS: Fail – porażka, Left-handed – Leworęczność, Out there – Wyjście na zewnątrz, Sloppy – Niechlujność, Stupid – Głupota. Natomiast mantrą innowacyjności w IDEO było zawołanie: „Mylmy się wcześnie, mylmy się często!”

Budując kulturę  innowacyjności właśnie w taki sposób, mamy szansę wykorzystać u osób z „pokolenia Y” wszystko co najlepsze: automotywację, pasję, niezgodę na to, co ich nie przekonuje, zdrowe podejście do autorytetów, odważną informację zwrotną, gotowość do zaangażowania się w sprawy firmy, którą stać na to, by była nieszablonowa, otwarta na inność.

Źródło: Wymiatacze.pl