Wynagrodzenia w działach obsługi klienta

 Wynagrodzenia połowy osób pracujących w 2013 roku w działach obsługi klienta nie przekraczały 3 200 PLN brutto miesięcznie. Spośród nich najniższe pensje otrzymywali konsultanci telefoniczni. Tylko co druga osoba zatrudniona na tym stanowisku zarabiała miesięcznie więcej niż 2 700 PLN brutto.


Pensje połowy kierowników ds. obsługi klienta przekraczały w 2013 roku 6 000 PLN miesięcznie. Gorzej wynagradzani byli koordynatorzy ds. sprzedaży i specjaliści ds. obsługi klienta. Mediany ich wynagrodzeń wyniosły odpowiednio 4 100 PLN i 3 500 PLN brutto miesięcznie. Najniższe pensje w działach obsługi klienta otrzymywali konsultanci telefoniczni.

Wykres 1. Mediana wynagrodzeń całkowitych brutto na wybranych stanowiskach
w działach obsługi klienta w 2013 roku (w PLN)


http://wynagrodzenia.pl/zdjecie.php?url=pliki/wykresy_baza/4453.&s=700&w=1700

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak&Sedlak
w 2013 roku


Najwyższe płace wśród osób kontaktującymi się z klientami otrzymywali zatrudnieni w branży IT. Mediana ich wynagrodzeń wynosiła 4 900 PLN brutto. Najmniej zarabiały osoby pracujące w usługach dla ludności, handlu oraz kulturze i sztuce.

Schemat 1. Mediana wynagrodzeń całkowitych brutto osób pracujących
w działach obsługi klienta w wybranych branżach w 2013 roku (w PLN)


http://wynagrodzenia.pl/zdjecie.php?url=pliki/schematy_baza/273.&s=700&w=1700

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak&Sedlak
w 2013 roku


Sylwia Rębisz
Sedlak
&Sedlak

Ile powinieneś zarabiać? Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi.