Wyniki Banku Millennium po trzech kwartałach 2023 r.

fot. Bank Millennium

W 3 kwartale 2023 roku Grupa Banku Millennium osiągnęła zysk netto w wysokości 103 mln zł oraz 461 mln zł w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku. Wrzesień 2023 r. był dwunastym kolejnym miesiącem, w którym wynik netto był dodatni. Zysk netto 3 kwartału 2023 roku skorygowany o koszty związane z walutowymi kredytami hipotecznymi i po uwzględnieniu hipotetycznego podatku bankowego byłby rekordowy, na poziomie 819 mln zł (9M23: 2 237 mln zł, +45% r/r).

Współczynniki kapitałowe poprawiły się znacząco w raportowanym okresie – współczynnik kapitałowy T1 Grupy wzrósł do 13,5% z 11,7% na koniec czerwca 2023 r. Wart podkreślenia jest fakt, iż Bank wyemitował czteroletnie obligacje o wartości 500 mln EUR spełniające wymogi MREL, domykając w ten sposób deficyt w stosunku do wymogów regulacyjnych.

– W ciągu trzech kwartałów bieżącego roku osiągnęliśmy znaczący skonsolidowany zysk netto w wysokości 461 mln zł, dzięki dobrym wynikom biznesowym bankowości detalicznej i korporacyjnej, mimo, iż koszty związane z portfelem walutowych kredytów hipotecznych wciąż stanowiły istotne obciążenie. – powiedział Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium.

– Pod względem biznesowym to był dobry kwartał. Liczba aktywnych klientów detalicznych wzrosła o ponad 32 tys. do poziomu blisko 2,98 mln klientów. Zdalne kanały banku cieszyły się jeszcze większą popularnością. Z bankowości elektronicznej korzystało 2,66 mln klientów, a z aplikacji mobilnej ponad 2,4 mln, co oznacza wzrost w skali roku aż o 11%. Na koniec kwartału depozyty klientów osiągnęły poziom 106,2 mld zł, wyższy o 9% r/r (+6% kw/kw). Bank zwiększył sprzedaż kredytów hipotecznych, zawarł nowe umowy o łącznej wartości prawie 1,3 mld zł (+36% kw./kw.) i osiągnął udział w rynku na poziomie blisko 10%. Sprzedaż kredytów gotówkowych była na poziomie 1,66 mld zł, co stanowiło istotny wzrost, o 9 %, w porównaniu do trzeciego kwartału 2022 r. W bankowości korporacyjnej Bank nadal rozwijał cyfrową obsługę klientów, m.in. wprowadził kolejne funkcje w nowej aplikacji mobilnej dla firm, która została zbudowana całkowicie on nowa pod kątem technologicznym, z nowym designem, skupionym na wygodzie użytkownika, o dużych możliwościach personalizacji. – powiedział Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium.

Bank koncentrował się niezmiennie na wysokiej jakości i dbałości o pozytywne doświadczenie klienta w kontaktach z bankiem, za co został nagrodzony pierwszym miejscem w obu kategoriach rankingu magazynu Newsweek: Bankowość tradycyjna i Bankowość zdalna. To kolejna uznana w sektorze i ważna dla banku nagroda w tym roku – w maju zdobył pierwsze miejsce w rankingu Złoty Bank, za najlepszą wielokanałową obsługę klientów.

– Kontynuowaliśmy zawieranie ugód w kredytobiorcami kredytów walutowych. Od początku roku 2020, kiedy ugody zaczęły być aktywniej oferowane, do końca września br. zawarliśmy ponad 20 000 polubownych ugód. Stanowi to ponad 33% liczby umów kredytowych dotyczących walutowych kredytów hipotecznych aktywnych w momencie startu programu oferowania ugód. Bank przykłada wysoką wagę do redukcji swojego portfela walutowych kredytów hipotecznych oraz związanego z nim ryzyka i dlatego pozostaje otwarty na indywidualnie negocjowane polubowne rozwiązania, między innymi przewalutowania kredytów na zł, przedterminowe częściowe lub całkowite spłaty. – powiedział Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium.

Kluczowe elementy wyników Grupy w 3kw23 były następujące:

Wyniki Grupy dostępne są również pod adresem: https://www.bankmillennium.pl/o-banku/relacje-inwestorskie

Źródło: Bank Millennium