Wyniki Blue Media za 2009 rok

Ponad pół miliarda obrotu, pozyskanie nowych partnerów biznesowych oraz rozbudowa oferty o innowacyjne systemy informatyczne to najważniejsze osiągnięcia ubiegłego roku.

Blue Media SA w 2009 roku, pomimo 10 procentowego spadku wartości polskiego rynku usług informatycznych, przekroczyła przychody sprzed roku o ponad 15 procent. Obroty i zyski całej grupy wzrosły o 100 procent w porównaniu do roku 2008. Obecnie Blue Media obsługuje ponad 2 miliony klientów każdego miesiąca.

Rok 2009 był przełomowy dla naszej spółki – mówi dyrektor zarządzający Blue Media Sebastian Ptak. Naszym sukcesem jest nie tylko wypracowany wynik finansowy, ale także poszerzenie oferty o nowatorskie systemy i rozwiązania, które są doskonałą propozycją dla branży bankowej oraz ubezpieczeniowej. Przygotowaliśmy innowacyjne produkty, które mogą odegrać znaczącą rolę w rozwoju nowych usług dostępnych w instytucjach finansowych.

Blue Media SA należy do największych podmiotów działających w polskim Internecie. Działalność firmy koncentruje się na pięciu strategicznych kierunkach obejmujących obsługę platform transakcyjnych dla klientów indywidualnych. Są to przede wszystkim popularne usługi doładowania coraz szerszego wachlarza kart typu pre-paid. Ważnym obszarem jest również platforma SMS-owa działająca, jako system zabezpieczeń systemów finansowych oraz płatności mobilnych. Trzeci obszar to pożyczki online, w tym platforma pożyczek społecznościowych Kokos.pl. Kolejna płaszczyzna działań związana jest ze sprzedażą ubezpieczeń online poprzez Inseco.pl – serwis umożliwiający zakup polisy w całości przez Internet. Najnowszy produkt to BlueCash.pl, czyli szybkie transfery gotówkowe. To unikatowe rozwiązanie służy do realizacji przelewu w czasie rzeczywistym pomiędzy kontami bankowymi.

Strategia grupy kapitałowej oparta jest na specjalizacji działań prowadzonych przez poszczególne spółki wchodzące w jej skład. BluePay SA w 2010 roku będzie kontynuował dotychczasowy zakres funkcjonowania na rynku wzbogacając ofertę o usługi billpayments (płatności za rachunki) i płatności kartami w terminalach POS. 

Z kolei Blue Software Sp. z o.o. skoncentruje swoją aktywność na obsłudze klientów z sektora bankowego i ubezpieczeniowego, co  zaowocuje znaczącym podniesieniem poziomu obsługi Partnerów biznesowych Spółki.

– Przyjęta polityka specjalizacji branżowej pozwoli Grupie utrzymać wiodącą pozycję dostawcy technologicznie zaawansowanych produktów oraz co najmniej dwukrotnie zwiększyć w 2010 roku rentowność z prowadzonej działalności – dodaje S. Ptak.

Źródło: Blue Media