Wynik trzeciego kwartału 2010 roku potwierdza skuteczność nowej strategii Citi Handlowy. Zysk netto na poziomie 210,6 mln zł jest wyższy niż ten z porównywalnego okresu w 2009 roku (po wyłączeniu wpływu jednorazowej transakcji).
Po trzech kwartałach Bank zarobił o ponad 157 mln więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Bank odnotował znaczący spadek kosztów ryzyka. Rośnie przy tym efektywność Citi Handlowy mierzona wskaźnikami ROE i ROA. III kwartał 2010 roku Bank zamyka dobrym wynikiem oraz sukcesami w zakresie bankowości inwestycyjnej. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju przynosi też innowacje w ofercie dla klientów indywidualnych i korporacyjnych.
– Wynik III kwartału 2010 roku nie pozostawia wątpliwości. Nowa Strategia rozpędziła Citi Handlowy. Bank ma za sobą najlepszy kwartał od początku roku. Takie osiągnięcia pozwalają nam poszukiwać innowacyjnych rozwiązań dla poprawy jakości obsługi naszych klientów. Pozwalają też rozwijać nowe linie biznesowe. Chcemy wykorzystać potencjał Polski jako Regionalnego Centrum Finansowego dla klientów Citi z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Dynamicznie weszliśmy, więc w bankowość inwestycyjną. Z silnymi filarami – bankowością korporacyjną Citi Handlowy, najlepszym na rynku Domem Maklerskim i bankierami Citi z Londynu i Nowego Jorku – dzisiaj jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom jedyną globalną platformę bankowości inwestycyjnej w Polsce – powiedział Sławomir S. Sikora komentując wyniki Citi Handlowy po trzech kwartałach.
W III kwartale 2010 roku Citi Handlowy odnotował zysk netto w wysokości 210,6 mln zł. W tym samym okresie w roku ubiegłym zysk netto banku – po wyłączeniu wpływu jednorazowej transakcji w wysokości 93 mln zł – wyniósł 198 mln zł. Jednorazowa transakcja III kwartału 2009 roku to zwrot podatku. Koszty Citi Handlowy pozostają pod kontrolą. Mimo stworzenia nowych miejsc pracy w banku, wskaźnik kosztów do dochodów utrzymał się na bardzo bezpiecznym poziomie 51%.
Źródło: Citi Handlowy