Wyniki działalności banku Millennium bcp, po trzech kwartał 2006 roku

Skonsolidowany zysk netto wyniósł 557 mln Euro. Zysk netto po 3 kwartałach roku 2005 ( wynoszący 546,4 euro) zawierał wynik związany ze zdarzeniami o charakterze jednorazowym ( sprzedaż udziałów w Banca Intensa), w wysokości 116 mln Euro. Tak więc powtarzalny zysk netto banku wzrósł o 22%;

• Zwrot z kapitału (ROE) pozostał na poziomie 20%

• Powtarzalny zysk netto z działalności podstawowej w Portugalii osiągnął 471 mln Euro (+23%)

• O 38% wzrósł zysk netto z działalności międzynarodowej dzięki dobrym wynikom Banku Millennium ( Polska), NovaBank (Grecja) i Millennium bim (Mozambik);

• Wynik z tytułu odsetek wzrósł o 8%, a z tytułu prowizji o 10%;

• Koszty operacyjne działalności podstawowej w Portugalii spadły o 6% rok do roku. Kwartalny wskaźnik koszty do dochodów uległ poprawie i wynosi 54,7% (w porównaniu z 66,3% w 3 kw. 2005 r.);

• Kredyty konsumenckie, w tym zabezpieczone, wzrosły o 11%, a kredyty hipoteczne o 21%;

• Odsetek kredytów z opóźnieniem w spłacie ponad 90 dni pozostał na poziomie 0,8% kredytów razem, a wskaźnik pokrycia wyniósł 293,4%;

• Wskaźnik wypłacalności wyniósł 12% (kapitał podstawowy – 5,6%)

• Przychód 41,3 mln Euro (przed opodatkowaniem) ze sprzedaży 80,1% akcji Banque BCP France oraz Banque BCP Luxembourg nie miał wpływu na zysk netto ze względu na zaksięgowanie kosztów jednorazowych związanych z wcześniejszymi emeryturami;

• Umowa sprzedaży 100% kapitału akcyjnego bcpbank Canada, ze spodziewanym terminem realizacji uzależnionym od uzyskania wymaganych prawem zgód, w IV kwartale 2006r.;

• Propozycja wypłaty w listopadzie śródokresowej dywidendy w wysokości 0,037 Euro na akcję.

ZNACZĄCE WYDARZENIA

Główne wydarzenia w działalności Millennium bcp w III kw. 2006 r potwierdzają realizację strategii, której celem jest koncentracja na działalności podstawowej; wprowadzenie mechanizmów, mających na celu wzrost efektywności oraz racjonalizacja wykorzystania dostępnych zasobów; wzmocnienie zaangażowania banku na rzecz odpowiedzialności społecznej, proces zmiany wizerunku marki, pod którą prowadzona jest działalność międzynarodowa; wreszcie, promocja nowych inicjatyw biznesowych. Szczególnie należy zauważyć:

• Umowę pomiędzy Banco Comercial Português a kanadyjską grupą BMO Financial Group (d. Bank of Montreal) o sprzedaży 100% kapitału bcpbank Canada za kwotę 41 mln CAD (28,4 mln. Euro);

• Rozpoczęcie przez Millennium bcp kampanii „ Wsparcie dla uchodźców z całego świata” w ramach wspólnego przedsięwzięcia z Wysokim Komisariatem Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców (UNHCR/ACNUR);

• Podpisanie protokołu współpracy służącej wsparciu internacjonalizacji spółek portugalskich oraz rozwoju handlu zagranicznego, zawartego pomiędzy Millennium bcp a ICEP (Portugalski Instytut Przedsiębiorstw na rzecz Rynków Zagranicznych);

• Wprowadzenie pierwszej karty AMEX pod dwiema markami: American Express i Millennium bcp. Millennium bcp, jako jedyny Bank-emitent kart American Express w Portugalii, rozpoczął we wrześniu kampanię reklamową, stanowiącą część ogólnoświatowego programu lojalnościowego AMEX, w której główną rolę powierzono znanemu portugalskiemu inwestorowi i kolekcjonerowi Joe Berardo;

• Prezentację dwóch nowych kart Banku Millennium (Polska): Millennium MasterCard i Millennium MasterCard Gold; jako jedyny bank w Polsce mamy w ofercie karty Visa, MasterCard i American Express;

• Podniesienie przez Standard & Poor’s Ratings Services ratingu Banku Millennium (Polska) z BBpi do BBBpi;

• Kontynuację procesu zmiany marek (rebrendingu) na rynkach zagranicznych, w tym przekształcenie Banku Millennium w Polsce w Millennium Bank, oraz uruchomienie Millennium Angola, przekształcenie BIM w Millennium bim, a bcpbank w Millennium bcpbank. Zatwierdzenie zmiany marki w Grecji, prowadzącego do przekształcenia NovaBank w Millennium Bank;

• Otrzymanie wyróżnienia ‘Najlepszy Bank w Portugalii’ nadane Millennium bcp przez międzynarodowy magazyn finansowy „Global Finance”, organizujący konkurs ‘Najlepsze Banki Świata’. Nasz Bank wygrał na rynku portugalskim również w następujących kategoriach: ‘Najlepszy Bank Walutowy’, ‘Najlepszy Bank Finansujący Handel’ i ‘Najlepszy Bank Powierniczy’;

• Uznanie Millennium bcp za ‘Najlepszy Bank Internetowy’ w Portugalii wg. międzynarodowego magazynu finansowego „Global Finance”. Bankowość Internetowa Millennium bcp została nagrodzona w pięciu kategoriach konkursu ‘Najlepsze Banki Internetowe na Świecie – Zwycięzcy 2006’: ‘Najlepszy Bank Internetowy dla Klientów Korporacyjnych i Instytucjonalnych’, ‘Najlepszy Bank Internetowy dla Klientów Indywidualnych’, oraz w trzech na poziomie europejskim: ‘Najlepsza obsługa na poziomie płatności rachunków’, ‘Najlepsze Inicjatywy Ochrony Informacji’, oraz ‘Najlepszy w Depozytach Internetowych’. Także Bank Millennium w Polsce został doceniony przez Global Finance, jako ‘Najlepszy Bank Internetowy dla Klientów Indywidualnych’ w tym kraju.

• Otrzymanie nagrody „Euromoney” dla Millennium bcp jako ‘Najlepszego Banku Komercyjnego’ w ‘Nieruchomościach’ w Portugalii.