Wyniki finansowe AXA w 2007 r.

Czterokrotny wzrost w sprzedaży ubezpieczeń na życie i utrzymanie pozycji lidera wzrostu na rynku funduszy emerytalnych stanowią znaczący krok w realizacji ogłoszonych w ubiegłym roku planów Ambicja 2012. Zgodnie z nimi, w roku 2012 AXA w Polsce uzyska 3 mld składki ze sprzedaży ubezpieczeń na życie, a liczba klientów funduszu emerytalnego wzrośnie do 1 mln. Wyniki, które osiągnęliśmy w roku 2007 utwierdzają mnie w przekonaniu, że przyjęta strategia jest słuszna, a nakłady inwestycyjne uzasadnione i dobrze wykorzystane. – Jestem przekonany, że cele Ambicji 2012 zostaną w pełni zrealizowane – mówi Maciej Szwarc – prezes Zarządu AXA Polska.

AXA OFE – najbardziej dynamiczny fundusz

AXA OFE należy do czołówki funduszy pod względem wyników sesji transferowych. Liczba członków Funduszu, którzy w 2007 roku przystąpili do AXA OFE w trybie zmiany funduszu, wyniosła 62,4 tys. Pod tym względem był to najlepszy wynik na rynku. Łączna liczba członków Funduszu na koniec 2007 roku przekroczyła 608 tys., w stosunku do 535 tys. na koniec roku 2006.

W 2007r., osiągając stopę zwrotu na poziomie 6,38%, AXA OFE znalazła się w grupie najlepszych funduszy, lokujących się powyżej średniej ważonej. Dobre wyniki inwestycyjne umożliwiły też AXA OFE udział w losowaniu, dzięki któremu do Funduszu dołączyło 18 tys. członków.

Aktywa netto Funduszu wzrosły w 2007 roku o blisko 27%. Ich wartość wyniosła blisko 6,2 mld zł na koniec grudnia 2007 r., podczas gdy na koniec 2006 roku wynosiła ona 4,9 mld zł. Dzięki przyrostowi liczby klientów oraz dobrym wynikom zarządzania AXA OFE pod względem dynamiki aktywów jest liderem rynkowym już kolejny rok.

W roku 2007 AXA Powszechne Towarzystwo Emerytalne S.A. zwiększyło przychody z tytułu zarządzania Funduszem o 27% w stosunku do roku poprzedniego. Również w tej kategorii to najlepszy wynik na rynku, przy średniej rynkowej na poziomie 15%. Istotny wzrost przychodów pozwolił na osiągnięcie przez AXA PTE zysku netto w wysokości 3,6 mln zł, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu nakładów na akwizycję nowych członków.

AXA Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. – czterokrotny wzrost sprzedaży nowych polis

Towarzystwo wypracowało znaczący wzrost przypisu składki, który w porównaniu z poprzednim rokiem osiągnął dynamikę blisko 65% i wyniósł ponad 382 mln zł, z czego na ostatni kwartał roku 2007 przypadało ponad 32% tej kwoty.

Składka przeliczeniowa dla pozyskanego biznesu tzw. APE wzrosła w roku 2007 czterokrotnie w stosunku do roku poprzedniego i wyniosła 96,4 mln zł. Bardzo dynamicznie przyrastały również aktywa ulokowane w ramach ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych – były one większe o blisko 156% w stosunku do końca 2006 roku, a ich wartość wyniosła ponad 339 mln zł.

Znacząco na przychody wpłynęło wprowadzenie do oferty Towarzystwa produktu nowej generacji związanego z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi – Plan Inwestycyjny AXA. Sprzedaż Planu Inwestycyjnego AXA wspomagana była kampanią reklamową, która rozpoczęła się w kwietniu, a następnie była kontynuowana od września do końca roku. W ostatnim kwartale 2007 roku produkt ten sprzedawany był na warunkach promocyjnych. Każdy, kto tym okresie zdecydował się na oszczędzanie w ramach Planu lnwestycyjnego AXA ze składką regularną, uzyskiwał dodatkową korzyść – przez pierwszy rok obowiązywania umowy, składka klienta przekazywana na ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe powiększana jest o dodatkowe 10%.

W roku 2007 Grupa AXA w Polsce zainwestowała znaczące środki w rozwój własnej sieci dystrybucji. Zwiększono liczbę oddziałów z 14 do 38 oraz profesjonalnych Przedstawicieli Ubezpieczeniowo-Finansowych AXA z 200 do 1200 osób. Koszty tych inwestycji przekroczyły kwotę 30 mln zł.

Dobre wyniki sprzedaży są również efektem wzmocnienia innych kanałów sprzedaży, czyli nawiązania współpracy z firmami takimi jak: Noble Bank, Expander Advisor, Open Finance, Money Expert.

Znaczące nakłady finansowe, które umożliwiły dynamiczny rozwój sieci dystrybucji spowodowały, że Towarzystwo w 2007 roku odnotowało stratę netto w wysokości 35,8 mln zł.

AXA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. – rozwój nowego obszaru biznesowego

Towarzystwo w drugiej połowie roku rozpoczęło działalność w ramach ubezpieczeń oferowanych klientom korporacyjnym. Znaczące inwestycje związane z budową i rozwojem tego nowego obszaru biznesowego skutkowały stratą netto w wysokości 8,1 mln zł.

*APE – Annual Premium Equivalent – jest miarą wewnętrzną stosowaną przez Grupę AXA, stanowiącą jeden z kluczowych wskaźników pozwalających na ocenę efektywności sprzedaży ubezpieczeń na życie.