Wyniki finansowe BGŻ S.A. za 2005 rok

W 2005 roku na wzrost zysku netto banku przede wszystkim miały wpływ dwa czynniki: niższe odpisy na rezerwy celowe oraz wzrost wyniku na pozostałej działalności operacyjnej. Jednocześnie poprawiła się jakość portfela kredytowego. Udział kredytów zagrożonych był na poziomie 14,0 proc., wobec 26,5 proc. na koniec 2004 roku.

Na koniec grudnia 2005 roku bank posiadał fundusze własne na poziomie 1 318,9 mln zł. Współczynnik wypłacalności utrzymywany jest na bezpiecznym poziomie, tj. 14,82 proc. w porównaniu do wymaganego minimum 8 proc.

W połowie 2005 roku została zaakceptowana przez wszystkie organy spółki strategia na lata 2005-2008. Głównym jej założeniem jest utrzymanie wiodącej pozycji banku w sektorze rolno-spożywczym. „Chcemy być lokalnym partnerem naszych klientów – bankiem pierwszego wyboru przedsiębiorców i firm oraz klientów indywidualnych”. – powiedział prezes BGŻ Jacek Bartkiewicz.

Przyjęta strategia zakłada uzyskanie do 2008 r. wzrostu udziału w rynku do 5% (mierzone przychodami z odsetek i prowizji), poprawę zwrotu z kapitału (ROE) do 15%, a także obniżkę wskaźnika kosztów do dochodów (CIR) do 65%.

Od połowy minionego roku bank realizuje przyjęte założenia. Wzmocniona została m.in. pozycja BGŻ S.A. na rynku kredytów mieszkaniowych, zwiększyła się wartość depozytów klientów indywidualnych.

W całym 2005 roku bank udzielił kredytów na cele mieszkaniowe o łącznej wartości 373 mln zł, czyli ponad sześciokrotnie wyższej niż rok wcześniej.

Wzrosła do 57 tys. liczba klientów korzystających z internetowych kanałów dostępu do konta e-Integrum z 32 tys. w 2004 roku. Z bankowości telefonicznej korzystało w końcu grudnia minionego roku 120 tys. osób, podczas gdy rok wcześniej było to 52 tys. Rośnie także liczba transakcji dokonywanych przy użyciu kanałów elektronicznych.

O ponad 76 proc. (do 368,6 mln zł) wzrosła wartość jednostek uczestnictwa TFI nabytych przez klientów BGŻ.