Wyniki finansowe Citi Handlowy po II kwartale 2007 r.

Przychody operacyjne wzrosły o 30% (do 667 milionów wobec 511 milionów w II kwartale 2006), wynik brutto o 113% ( do 301 milionów wobec 141 milionów w II kwartale 2006). Poprawiły się także wskaźniki efektywności: wskaźnik koszty do dochodów z 74% do 57%, zaś ROE z 12,3% na koniec drugiego kwartału 2006 do 14% na koniec drugiego kwartału 2007. Wzrostowi przychodów towarzyszło utrzymanie kosztów pod kontrolą – w drugim kwartale koszty wzrosły tylko o 1,7% (382 miliony złotych wobec 376 milionów w II kwartale 2006).

„Na wyniki drugiego kwartału patrzę jak na sukces finansowy bankowości korporacyjnej oraz dynamiczny rozwój bankowości detalicznej. To rekordowy wynik, najlepszy od prywatyzacji Banku. Satysfakcja jest podwójna, gdyż utrzymujemy wzrostowy trend od czterech kwartałów” – powiedział Sławomir S.Sikora, Prezes Zarządu Banku, prezentując dziennikarzom wyniki na konferencji prasowej.

Sukces drugiego kwartału jest efektem przyjętej strategii, w której podstawowe priorytety banku to wzrost efektywności, satysfakcja klienta oraz innowacyjne i prestiżowe produkty. Ogromnym sukcesem po stronie korporacyjnej okazała się Platforma OnLineTrading (platforma internetowa do transakcji wymiany walutowej) . Dzięki wykorzystaniu tego unikatowego narzędzia Bank pozyskał blisko połowę z ponad 400 klientów korporacyjnych, którzy rozpoczęli współpracę z bankiem w II kwartale. Ponadto, Citi Handlowy udostępnił klientom swoją sieć do płatności masowych (Unikasa) dla opłacania transakcji w internecie oraz wprowadził pierwszą na rynku kartę do wypłat od odszkodowań komunikacyjnych.

Po stronie detalicznej bank utrzymał pozycję lidera w obszarze kart kredytowych. Był to najlepszy w historii banku kwartał pod względem liczby wydanych kart (52 tysiące, czyli 730 tysięcy na koniec II kwartału). Ogromnym sukcesem stało się wprowadzenie konta oszczędnościowego „4,5%” (ponad 745 milionów zebranych środków na koniec kwartału), oraz wprowadzenie wielofunkcyjnej przeźroczystej karty debetowej MasterCard (umożliwiającej dokonywanie transakcji w internecie, POS-ach i bankomatach) będącej istotnym uzupełnieniem internetowego Konta CitiOneDirect.

Bank umocnił pozycję lidera na rynku programów partnerskich (134 tys. wydanych kart kredytowych Citibank-BP – najpopularniejszy tego typu program w Polsce), oraz wprowadził na rynek dwie nowości: Citibank-LOT (we współpracy z Polskimi Liniamii Lotniczymi oraz Programem Miles&More) oraz Citibank-Plus (we współpracy z Polkomtel SA).