Wyniki finansowe Deutsche Bank PBC w 2007 r.

Wynik z działalności bankowej na koniec roku 2007 wyniósł 404 miliony 249 tys. złotych, co oznacza wzrost o 82% w stosunku do roku 2006. Zysk brutto po czwartym kwartale był ponad 8-krotnie wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Saldo depozytów wzrosło o 54%, kredytów o 98%, a produktów rynku kapitałowego o 70%.

Consumer Finance

Pozytywne wyniki zostały osiągnięte mimo znacznych nakładów inwestycyjnych związanych z realizacją strategii rozwoju organicznego Banku. W roku ubiegłym jednym z głównych etapów strategii rozwoju było wprowadzenie na rynek usług z zakresu Consumer Finance, dostępnych pod marką db kredyt. Do końca roku bank uruchomił 68 placówek nowej linii, których działania dystrybucyjne uzupełnione zostały przez ogólnopolską sieć ponad 250 agentów bezpośrednich i ponad 400 pośredników.

Oferta db kredyt obejmuje przede wszystkim szybkie, nowoczesne kredyty gotówkowe w tym kredyt konsolidacyjny. Docelowo bank planuje poszerzyć gamę produktów także o karty kredytowe oraz szereg rozwiązań dla szeroko pojętej grupy klientów detalicznych.

– Rozwój usług Consumer Finance pod marką db kredyt był kolejnym, ważnym krokiem w realizacji strategii organicznego rozwoju naszego Banku. Produkty Consumer Finance, stanowiące zupełnie nowy dla Banku obszar usług finansowych zostały zaoferowane w nowej sieci placówek i pod nowym logo. W ten sposób uzupełniliśmy dotychczasową ofertę DB PBC o szybkie kredyty gotówkowe, a w przyszłości także o kolejne rozwiązania kredytowe dla Klientów detalicznych – mówi Marek Kulczycki, Prezes Zarządu Deutsche Bank PBC S.A.:

Bankowość doradcza

W roku 2007 Deutsche Bank PBC osiągnął bardzo dobre rezultaty po stronie bankowości doradczej generując wzrost wyniku operacyjnego o 183%. W tej części banku, w kontekście nowych rozwiązań, ubiegły rok wiązał się między innymi z dalszym rozwojem oferty produktów rynku kapitałowego. Na przestrzeni ostatnich miesięcy klienci banku mogli dokonywać zapisów na 6 różnych wersji produktów strukturyzowanych, które w okresie dekoniunktury na rynkach kapitałowych, spotkały się ze znacznym zainteresowaniem inwestorów z uwagi na oferowaną ochronę kapitału i dostęp do możliwości inwestycyjnych rynków globalnych. Równocześnie bank wprowadził do oferty obligacje typu Private Placement skierowane do najbardziej zamożnych klientów indywidualnych oraz firm. Także w ubiegłym roku Deutsche Bank PBC uruchomił elektroniczną platformę dystrybucji funduszy inwestycyjnych dostępną dla klientów indywidualnych poprzez system bankowości elektronicznej db easyNET. Obecnie platforma oferuje dostęp do funduszy z oferty 6 TFI. Docelowo planowane jest systematyczne poszerzanie dostępu o kolejne fundusze oferowane przez DB PBC (obecnie ponad 215 produktów 11 TFI).

Nowe oferty dla segmentu MSP objęły między innymi szeroki pakiet usług z zakresu finansowania transakcji handlowych, zarówno w obrocie krajowym, jak i zagranicznym. Dodatkowo bank uruchomił innowacyjne rozwiązanie db-FranchiseFinance oferujące możliwość kredytowania projektów franczyzowych.

Strategia rozwoju

W roku 2008 Deutsche Bank PBC planuje dalszy, organiczny rozwój struktur sprzedaży oraz wdrożenie nowych rozwiązań zarówno po stronie bankowości doradczej, jak i Consumer Finance. Do końca roku planowane jest otwarcie kolejnych 20 oddziałów Deutsche Bank PBC i zwiększenie ilości placówek db kredyt do 120. Równocześnie strategia przewiduje dalszą intensyfikację sprzedaży produktów Banku poprzez sieci agencyjne, jak i współpracujących z bankiem pośredników finansowych.

W ramach planów produktowych dla inwestorów bank zapowiada między innymi kolejne oferty z zakresu produktów strukturyzowanych, uruchomienie własnego Biura Maklerskiego oraz nawiązanie współpracy z kolejnymi lokalnymi oraz zagranicznymi towarzystwami.

W tym roku planowane jest także wprowadzenie do oferty kart kredytowych z logo Deutsche Bank oraz db kredyt, a także dalszy rozwój oferty z zakresu finansowania handlu oraz rozwój oferty franczyzowej.

– Kolejne etapy rozwoju Banku obejmą przede wszystkim poszerzenie sieci sprzedaży o nowe lokalizacje zarówno po stronie oddziałów bankowości doradczej, jak i placówek db kredyt. Rozwój dystrybucji wiązać się będzie ze zwiększeniem zatrudnienia głównie poprzez rekrutację wyspecjalizowanych doradców w zakresie obsługi Klientów indywidualnych i firmowych. Planujemy także równoległe wprowadzanie do oferty kolejnych, ciekawych rozwiązań produktowych. – mówi Marek Kulczycki.

POBIERZ PREZENTACJĘ – PLIK PDF