Wyniki finansowe Eniro Polska

Wyciąg z raportu rocznego szwedzkiego koncernu Eniro, dotyczący rynku polskiego:
– wzrost przychodów do 375 M SEK 162,8 mln pln (325 M SEK – 2004r.)
– marża EBITDA 22%
– wzrost liczby klientów do poziomu 108 000 (105 000 – 2004r.).

W 2005 roku firma osiągnęła 52 % udział w rynku vs. 50 % w 2004, mocno dystansując konkurencję. W 2006 roku, spodziewane jest znaczne ożywienie całego rynku reklamowego w Polsce, a yellow pages, jako branża z dużym potencjałem, również liczy na znaczny wzrost przychodów. Prognozy są tym lepsze, że polski rynek yellow pages nadal nie osiągnął poziomu, jaki stanowią wydatki tego typu w innych krajach: w Szwecji jest to 10%, a w Polsce 5% (mniej więcej tyle, ile jest warty rynek reklamy radiowej czy outdoorowej).

Głównym źródłem przychodów i najbardziej znaną marką Eniro Polska jest Panorama Firm udostępniana w postaci: książek telefonicznych, Internetu www.pf.pl, płyt CD, serwisów telefonicznych. Panorama Firm zawiera największą i najwyższej jakości bazę danych – ponad 1.100.000 firm i ich ofert. Te informacje są powszechnie dostępne dzięki dużemu nakładowi i wysokiej jakości dystrybucji. Panorama Firm jest dostarczana bezpłatnie i bezpośrednio do wszystkich firm i osób prywatnych o najwyższych dochodach. Czas oddziaływania reklamy w Panoramie Firm to 365 dni w roku, 24 godziny na dobę, co w połączeniu z używalnością daje skuteczną i efektywną reklamę.

W ubiegłym roku dokonano wielu zmian i udoskonaleń w produktach: m.in. wprowadzono wyszukiwarkę internetową www.pf.pl, od marca ubiegłego roku popularność serwisu wzrosła o 142%, aktualnie Internetową Panoramę Firm odwiedza 1,3 M użytkowników. W tym czasie wprowadzono także udoskonalenia w katalogach oraz usprawnienia związane z obsługą klienta.

Cieszą nas dobre wyniki finansowe, ale zdajemy sobie sprawę, że musimy rozwijać zarówno nasze produkty jak i obsługę klienta. Będziemy inwestować w rozwój książki Panorama Firm oraz wyszukiwarki www.pf.pl. Wierzymy, że to pozwoli nam systematycznie zwiększać przychody firmy – mówi Magdalena Wypychowicz, dyrektor marketingu Eniro Polska.

W najbliższym roku firma planuje utrzymanie stabilnego wzrostu przychodów i dalszy dynamiczny rozwój produktów, podwyższanie ich jakości oraz bliską współpracę z klientami.