Wyniki finansowe Eniro Polska

Wyciąg z raportu rocznego szwedzkiego koncernu Eniro, dotyczący rynku polskiego:

– wzrost przychodów o 8 % (w stosunku do roku 2003)

– wzrost marży EBITDA z 17 do 22%

– wzrost liczby klientów o 7% – do poziomu 105 000.

Pełny raport roczny znajduje się na stronie: www.eniro.com

Eniro Polska stale umacnia pozycję lidera na rynku yellow pages w Polsce. W 2003 roku, wśród trzech największych firm w branży, Eniro Polska osiągnęło 50 % -owy udział w rynku, zasadniczo dystansują kolejnego gracza – Polskie Książki Telefoniczne, posiadające 28% udziału w rynku.

Eniro Polska umacnia pozycję lidera na rynku poprzez ułatwianie kontaktu kupujących i sprzedających. Zawsze i wszędzie, gdzie kupujący i sprzedający chcą znaleźć firmy, produkty czy usługi – Eniro daje łatwą odpowiedź.

Firma kładzie duży nacisk na rozwój produktów przyjaznych użytkownikowi, a więc kompletnych (wysokiej jakości zawartość – blisko milion firm w bazie danych), zawsze dostępnych – przez 24 godziny na dobę – w formie preferowanej przez każdego użytkownika (książka, Internet, CD, telefon komórkowy) i łatwych w użyciu (nawigacja, klasyfikacja branżowa, szybkość).

Dla Eniro Polska, Użytkownicy i Klienci są inspiracją do wprowadzania nowości. Codziennie, 1000 osób, na stałe pracujących w Eniro Polska kontaktuje się z firmami na rynku, aby zapewnić jak najlepszą jakość bazy danych oraz obsługi klienta (w tym 600 Konsultantów Sprzedaży oraz profesjonalne Biuro Obsługi Klienta).

Ugruntowana pozycja firmy na rynku, oparta jest na silnie zmotywowanym zespole ludzi, którzy wykorzystując w pełni swój profesjonalizm i możliwości pracują, aby osiągnąć wspólne cele.

Sukces Eniro, to zadowolony Klient, który ma świadomość tego, że inwestycja w reklamę w Panoramie Firm daje długofalowe efekty w postaci zawieranych kontraktów handlowych.

Głównym produktem i najbardziej znaną marką Eniro Polska jest Panorama Firm. Panorama Firm udostępniana jest użytkownikom w formie katalogów, płyt CD, za pośrednictwem Internetu (wyszukiwarka www.pf.pl) oraz dzięki serwisom telefonicznym. Liczba wydanych katalogów Panorama Firm w 2004 roku to 38 tytułów w nakładzie 3 660 000 egzemplarzy.

Panorama Firm, jako jedyny produkt na rynku yellow pages, ma wyraźnie rozpoznawalną markę. Świadczą o tym wyniki badań (Omnibus PBS, wrzesień 2004) – Top of Mind – 32% (pierwsza wspomniana).