Wyniki finansowe eurobanku w 2007 r.

– Jestem bardzo zadowolony z osiągnięć eurobanku w roku 2007. Z mojej perspektywy był to rok wytężonej pracy wszystkich pracowników oraz znaczących inwestycji, które pozwoliły na dynamiczny rozwój banku we wszystkich kluczowych obszarach jego funkcjonowania. Fakt, że zrealizowaliśmy najważniejsze cele strategiczne, a jednocześnie – mimo związanych z nimi poważnych nakładów inwestycyjnych – utrzymaliśmy tak korzystny wynik finansowy, uważam za duży sukces – mówi Łukasz Chojnacki, Prezes Zarządu Euro Banku SA.

W zakresie rozbudowy portfolio produktów eurobank wprowadził w 2007 roku do oferty kredyt konsolidacyjny, poszerzył znacznie ofertę inwestycyjną konstruowaną wspólnie z partnerami TFI Allianz oraz SEB TFI, zaproponował także swym klientom udogodnienia w korzystaniu z karty kredytowej oraz ubezpieczenie bill-protection. Kluczowym posunięciem w minionym roku było rozpoczęcie sprzedaży własnego kredytu hipotecznego – trzeciego ze strategicznych dla eurobanku produktów. Dopełnieniem oferowanych klientom funkcjonalności stała się nowatorska, bardzo bezpieczna bankowość elektroniczna obsługiwana przy użyciu innowacyjnego urządzenia: TokenaGSM. Nowy pakiet oferwanego w ramach bankowości elektronicznej konta (konto on-line) to m.in. bezpłatne przelewy, bezpłatne prowadzenie rachunku i obecnie najwyże oprocentowane ROR na rynku.

Na poziomie rozwoju struktury bank znacznie rozwinął sieć placówek własnych oraz wystartował z pilotażowym programem franczyzy. Sieć sprzedaży pod marką eurobanku przekroczyła 300 punktów (o 70 wzorsła sieć oddziałów własnych, o 37 – ratalnych, o 38 – franyczyzowych), a liczba zatrudnionych w banku pracowników przekroczyła 2 500 (co stanowi wzrost w stosunku do roku poprzedniego o ponad 650 osób). eurobank pozyskał także nowych parterów biznesowych, rozpoczynając pracę m.in. z Premium Club, największym w Polsce programem lojalnościowym, a także z partnerem ratalnym – siecią sklepów RTV AGD Eldom.

– Dzięki szybkiemu rozwojowi sił operacyjnych, bank kontynuował szybki rozwój akcji kredytowej (wzrost aktywów z tego tytułu o około 70%), co mimo rosnącego kosztu pozyskania pieniądza na rynku oraz presji na osiągane marże, pozwoliło na przyrost wyniku na działalności bankowej o ponad 30%. Również wynik netto – pomimo istotnych kosztów wspomnianych wcześniej inwestycji – wzrósł o ponad 30%, przy satysfakcjonujących wskaźniku ROE (38%) oraz stosunku kosztów do przychodów (54%). Jestem przekonany, iż zaangażowanie pracowników eurobanku oraz kontynuacja inwestycji w rozwój w roku 2008 pozwolą na utrzymanie równie dynamicznego przyrostu wyników osiąganych przez bank w kolejnych latach – komentuje osiągnięte w 2007 roku wyniki Łukasz Chojnacki.