Wyniki finansowe eurobanku za rok 2014

Zysk netto eurobanku za rok 2014 wyniósł 235 mln zł i był wyższy o 35% w stosunku do roku 20131. W bardzo konkurencyjnym otoczeniu rynkowym bank skutecznie kontynuował transformację w nowoczesny bank detaliczny, utrzymując przy tym dodatnią dynamikę biznesową, ścisłą dyscyplinę kosztową oraz skuteczne zarządzanie ryzykiem.


Solidne wyniki finansowe, wzmocniona baza kapitałowa


Wyniki finansowe poparte zostały dodatnią dynamiką biznesową, uwzględniającą pozyskanie w 2014 r. niemal 100 tys. nowych klientów, a także dobre wyniki sprzedaży głównych produktów. Sprzedaż kredytów hipotecznych przekroczyła poziom 1 mld zł, tj. o 25% wyższy niż w 2013 r. Silna pozycja utrzymana została także w segmencie kredytów gotówkowych, w którym bank posiada ok. 4-procentowy udział rynkowy2, stale dbając przy tym jakość portfela kredytów. Bank zwiększył o 13% w stosunku do poprzedniego roku liczbę kont w pakietach (prestige, online, classic i junior).

Bank utrzymuje wysoką efektywność operacyjną. W 2014 roku wskaźnik koszty do dochodów (C/I) wyniósł 51,8%.

Dzięki kontynuacji dobrych praktyk w zakresie zarządzania ryzykiem kredytowym bank obniżył koszt ryzyka do poziomu –97 mln zł,(z -178 mln zł w 2013 r.), co stanowi 1,08% salda kredytów. Bank kontynuował aktywne zarządzanie strukturą bilansu – udział kredytów niepracujących w portfelu obniżył się na koniec 2014 r. do poziomu poniżej 10%.

Bank osiągnął 34-procentowy wzrost zysków przed opodatkowaniem – na poziomie 292 mln zł, w konkurencyjnym otoczeniu i przy niskich stopach procentowych w ostatnim kwartale roku. Po opodatkowaniu wskaźnik ROEosiągnął poziom 24,5%(wobec 22% w 2013 r.), a ROA – 2,0%(wobec 1,5% w 2013 r.). Współczynnik wypłacalności wzrósł do 14,2%, a wskaźnik Tier1 – 10,9%; oba są na dobrym, bezpiecznym poziomie.

– Jesteśmy zadowoleni z rezultatów osiągniętych w 2014 r. To wynik podjętych przez nas w ostatnich latach inicjatyw związanych z udaną transformacją modelu biznesowego eurobanku na bankowość detaliczną. Pragnę podziękować naszym Klientom za pokładane w nas zaufanie oraz podkreślić, że ten sukces jest wspólnym dziełem wszystkich pracowników. Jednocześnie mamy świadomość, że w 2015 r. będziemy pracować w bardziej wymagającym i mniej przewidywalnym otoczeniu rynkowym. Będziemy niezmiennie dążyć do zapewnienia wysokiej jakości produktów i usług, koncentrując się bardziej niż kiedykolwiek na opiniach i potrzebach naszych Klientów– mówi Arnaud Denis, Prezes Zarządu Euro Bank S.A.

Kluczowe dane finansowe (dane banku)



eurobank umacnia swoją pozycję jako bank detaliczny, oferując nowoczesne rozwiązania bankowe na co dzień


eurobank konsekwentnie realizuje swoją strategię, stając się bankiem detalicznym pierwszego wyboru dla coraz większej grupy klientów indywidualnych oraz rozszerzając zakres relacji z klientami:

w 2014 r., a także odsetek aktywnych klientów przelewających na konto w eurobanku dochody lub wynagrodzenie – do 28%.

Rosnąca satysfakcja klientów


Poprawa jakości obsługi, szkolenia doradców, odnowa sieci placówek oraz wzmocnienie elektronicznych kanałów obsługi klienta przynosi efekty. W 2014 r. bank po raz kolejny uzyskał lepsze niż dotychczas oceny i uznanie zarówno w oczach klientów, jak i ekspertów rynkowych w zakresie jakości i obsługi.

Rozwój oferty detalicznej – kanał detaliczny i konta


Podstawą do obecności na krótkiej liście banków rekomendowanych przez klientów – oprócz zwiększania ich satysfakcji – jest rozwój oferty, z naciskiem na bankowość elektroniczną oraz pakiety kont.

Produkty eurobanku wielokrotnie wyróżniane były w rankingach, m.in. Konta Online i Prestige zajęły 1. miejsce w kategorii „Premium” w rankingu miesięcznika finansowego „BANK” (czerwiec 2014 r.), a konto Prestige zajęło 1. miejsce (ex aequo) w rankingu kont osobistych w kategorii konto dla zamożnego klienta (Comperia.pl, 15.10.2014 r.). Kredyt gotówkowy zajął 1. miejsce w świątecznym rankingu kredytów gotówkowych na kwotę 15 000 zł (Money.pl, 9.12.2014 r.). Sam bank został nagrodzony m.in. drugą nagrodą w rankingu Gazety Bankowej w kategorii banków małych i średnich za wskaźniki takie jak dynamika, struktura portfela i efektywność (czerwiec 2014 r.).

Wyniki za 2014 r. są nieaudytowane.

Niniejsza informacja ma charakter orientacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 § 1 k.c.