Wyniki finansowe Signal Iduna za II kwartał 2014

Po II kwartale 2014 r. składka przypisana brutto w spółce życiowej wzrosła o 35%
w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku, zaś w spółce majątkowej spadła o niecałe 5%. Dzięki optymalizacji działań obie spółki poprawiły swoje wyniki finansowe.

W SIGNAL IDUNA Życie Polska TU S.A. składka przypisana w II kwartale 2014 r. wyniosła 25 mln zł, co stanowi wzrost o 35% w stosunku do II kwartału poprzedniego roku. Duży wpływ na polepszenie tego wyniku miał wzrost aktywności sprzedaży w indywidualnych ubezpieczeniach na życie oraz w kanale bancassurance.

Spółka życiowa zamknęła II kwartał br. wynikiem 623 tys. zł i jest on o 182% lepszy niż wynik za II kwartał w roku 2013.

Składka przypisana brutto za II kwartał tego roku w spółce SIGNAL IDUNA Polska TU S.A. wyniosła 29,7 mln zł, co stanowi spadek o niecałe 5% w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. Wzrost odnotowaliśmy w linii ubezpieczeń zdrowotnych i turystycznych. Spadek odnotowaliśmy w linii ubezpieczeń majątkowych, co jest wynikiem wygaszania tego portfela.

Wynik finansowy spółki majątkowej na koniec II kwartału br. wyniósł -2,4 mln zł i jest
o 78% lepszy od wyniku za II kwartał w roku 2013 (wówczas odnotowaliśmy stratę -11 mln PLN).

Jürgen Reimann, Prezes Zarządu SIGNAL IDUNA w Polsce:

Naszym celem jest osiągnięcie dodatniego wyniku finansowego. Jest to ambitny cel, ale dzięki wytężonej pracy, jest on możliwy do osiągnięcia. Jak pokazują dane finansowe po II kwartale 2014 roku, SIGNAL IDUNA zmniejszyła swoją stratę i poprawiła wynik finansowy, znacznie przekraczając założenia biznesplanu. W spółce życiowej odnotowaliśmy 182% wzrost osiągając założony cel, dodatni wynik finansowy.

Zwiększyliśmy swoją konkurencyjność rynkową, między innymi dzięki zmianom w produktach. Posiadamy jedną z najbardziej kompleksowych ofert ubezpieczeń turystycznych. Przygotowaliśmy atrakcyjny produkt życiowy dla klientów indywidualnych. Dla klientów grupowych przygotowujemy ofertę zgodną z ich potrzebami i oczekiwaniami. Stale pracujemy również nad podnoszeniem standardów obsługi klienta, co znajduje odzwierciedlenie w wysokim poziomie odnawiania umów w zdrowotnych ubezpieczeniach grupowych. Udowadniamy, że ubezpieczenia, które oferujemy to nie pusta obietnica ale troska o klienta.

Jestem przekonany, że podjęte przez nas starania będą miały pozytywny wpływ na końcowy wynik finansowy SIGNAL IDUNA w tym roku.