Wyniki Fortis Banku za 2006 r.

Czwarty kwartał 2006 r. zamknął bardzo pomyślny rok dla Fortis Banku. Miniony rok przyniósł poprawę najważniejszych wskaźników bilansowych. Bank zwiększył wynik z tytułu prowizji o 15%; o 40% wzrósł wynik z pozycji wymiany. Koszty działania banku w 2006 r. zwiększyły się o 46%. W ciągu czterech kwartałów suma bilansowa banku wzrosła o 64% (6,4 mld PLN na 31.12.2005 r. do 10,4 mld PLN na 29.12.2006 r.).

– W 2006 roku zwiększaliśmy nakłady na inwestycje; ponieśliśmy większe wydatki kapitałowe. Zwiększyliśmy zatrudnienie o ponad 400 osób, rozbudowaliśmy naszą sieć sprzedaży – otworzyliśmy kolejne oddziały, zatrudniliśmy nowych doradców. Inwestujemy w dalszy rozwój – mówi Jan Bujak, Prezes Zarządu Fortis Bank Polska SA.

Znaczący wzrost dochodów po raz kolejny osiągnęły kluczowe linie biznesowe. Znakomite rezultaty wypracował bank na polu produktów kredytowych. Wartość portfela kredytowego wzrosła o 63%; poprawie uległa również jakość tego portfela rozumiana jako obniżenie należności nieregularnych. Prawdziwym sukcesem ubiegłego roku okazała się sprzedaż kredytów hipotecznych. Klienci chętnie korzystali z oferty banku – saldo kredytów hipotecznych na koniec 2006 r. wzrosło aż o 150% w stosunku do 2005 r. Widocznym rezultatem pozyskania nowych grup klientów jest 39% wzrost sald na rachunkach bieżących i 42% na depozytach terminowych (w stosunku do stanu na 31.12.2005 r.).

– Poszerzamy nasze kompetencje, wchodzimy na kolejne rynki. Nasze wyniki pokazują, jak dobrze radzimy sobie zarówno w dotychczasowych obszarach działalności takich jak bankowość korporacyjna czy detaliczna, jak i nowych jak private banking czy zaawansowane produkty typu handel emisjami CO2 – dodaje Jan Bujak.

2006 r. upłynął pod znakiem ważnych osiągnięć w zakresie bankowości detalicznej. W maju bank wszedł na nowy rynek consumer finance z kartami kredytowymi i kredytami gotówkowymi; wprowadził m.in. pierwszą w Polsce fotokartę kredytową. Rozwijał ofertę produktów inwestycyjnych i organizował kolejne subskrypcje produktów gwarantujących ochronę kapitału. Zainteresowanie klientów dobrą ofertą inwestycyjną banku pozwoliło mu zwiększyć sprzedaż

produktów inwestycyjnych o 300%.

Po roku działalności private banking Fortis zainteresował swoją ofertą prawie 100 klientów. To dobry wynik biorąc pod uwagę, że bank odnosi się do międzynarodowych kryteriów, które określają wartość aktywów będących przepustką do obsługi private banking.

Dobrą passę miała bankowość korporacyjna. Bank poszerzył swoją ofertę o usługi faktoringowe; aktywnie działał również w obszarze produktów skarbowych. W 2006 roku bank jako pierwszy na rynku polskim zaczął handlować prawami do emisji dwutlenku węgla.