Wyniki Grupy Banku Millennium w 2007 roku

Zysk w IV kwartale 2007 roku osiągnął 122,1 mln zł i był o 37,4% wyższy, niż w IV kwartale 2006 roku.

Główne wielkości finansowe 2007 roku są następujące:

ROE (w skali roku): wyniósł 19,9%
Wynik z tytułu odsetek: wzrost o 22% rok do roku (pro-forma)
Wynik z tytułu prowizji: wzrost o 48,8% rok do roku
Dochód operacyjny razem: wzrost o 34,9% rok do roku
Koszty razem: wzrost o 23,3% (lub 10,2% wyłączając projekt rozbudowy sieci)
Wskaźnik koszty/dochody: wyniósł 61,9%
Współczynnik wypłacalności: wyniósł 13,7%

W efekcie szybkiego wzrostu liczby nowych klientów bank odnotował w roku 2007 znaczny przyrost depozytów i jeszcze większy wzrost kredytów. Główne osiągnięcia biznesowe roku 2007 przedstawiają skrótowo następujące wskaźniki:

Liczba aktywnych klientów w sieci detalicznej: 954 tys., wzrost o 208 tys. klientów w ciągu roku
Środki klientów ogółem wzrosły o 38,8%rok do roku, w tym:
depozyty: wzrosły o 36% rok do roku oraz o 18% kwartał do kwartału.; udział w rynku depozytów detalicznych przekroczył poziom 5%
fundusze inwestycyjne wzrosły o 43% rok do roku: udział w rynku wyniósł 3,8%,
Kredyty ogółem wzrosły o 47,5% rok do roku, w tym:
Kredyty hipoteczne wzrosły o 72% rok do roku a udział portfela kredytów w rynku wyniósł 11,3%
Kredyty w kartach wzrosły o 72% rok do roku; w roku 2007 wydano 170 tys. nowych kart.
Pożyczki gotówkowe wzrosły o 68% rok do roku; w roku 2007 wypłacono ich 817 mln zł.
Portfel leasingowy wzrósł o 39% rok do roku, a udział w rynku nowych umów leasingu ruchomości wyniósł 6,7%

Zarząd banku proponuje wypłatę dywidendy z zysku w kwocie 0,19 zł na akcję, co stanowi łączną kwotę 161,3 mln zł oraz 35% zysku skonsolidowanego za rok 2007.

Do końca 2007 roku Bank Millennium zrealizował połowę zaplanowanego na lata 2006-2009 programu rozbudowy sieci oddziałów. Dotychczas otwarto lub przebudowano i dostosowano do nowego standardu 128 nowych oddziałów, co sprawiło, że łączna liczba oddziałów banku wzrosła do 410 placówek. Zrealizowano także ponad połowę budżetu inwestycyjnego: 144 mln zł wydatkowano dotychczas (w tym na projekt zmiany marki), a do końca 2009 r. planuje się zainwestowanie dalszych 100-110 mln zł.

SZCZEGÓŁY W ZAŁĄCZNIKU