Wyniki Grupy BRE Banku w II kwartale 2010 r.

BRE Bank w II kwartale 2010 r. wypracował 171 mln zł zysku brutto. – To był bardzo dobry kwartał zarówno pod względem osiągniętych wyników finansowych, jak i rozwoju biznesu. W ciągu ostatnich trzech miesięcy grono naszych klientów powiększyło się o ponad 100 tys. klientów detalicznych i prawie 250 korporacyjnych – mówi Wiesław Thor, wiceprezes BRE Banku.

W drugim kwartale bank przeprowadził również emisję akcji z prawem poboru, dzięki której zgonie z planem pozyskał 2 mld zł. Dzięki temu BRE umocnił swoją pozycję trzeciego największego banku w Polsce. Współczynnik wypłacalności w połowie 2010 r. wynosił 15,45 proc. (uwzględniając wpływy z emisji)

 

BRE Bank kolejny kwartał z rzędu udowodnił, że jest bardzo efektywną instytucją. Wskaźnik kosztów do dochodów wyniósł 51,2 proc. co sytuuje nas wśród liderów na rynku – tłumaczy Wiesław Thor. To przede wszystkim zasługa dochodów, które w II kwartale wzrosły o 11,2 proc. w porównaniu do I kwartału 2010. Wynik odsetkowy poprawił się o 11,7 proc. i wyniósł 436,3 mln zł z kolei wynik z opłat i prowizji utrzymał się na niemal niezmienionym poziomie i wyniósł 172,4 mln zł. Wzrost kosztów o 10,6 proc. QoQ spowodowany był rozwojem biznesu.

Wartość portfela kredytowego brutto zwiększyła się w II kwartale o 9,2 proc. W bankowości detalicznej sprzedaż kredytów hipotecznych zwiększyła się o 84 proc. a pozostałych pożyczek o 46 proc. – zaznacza Wiesław Thor. Z kolei baza depozytowa w całym BRE zmniejszyła się nieznacznie o 1 proc.
W drugim kwartale realizowano założenia strategii, którą przedstawiliśmy inwestorom 1 marca 2010 r. Zapowiadaliśmy wówczas m. in. skupienie naszej uwagi na finansowaniu samorządów i w ciągu ostatnich miesięcy nasz udział w tym rynku wzrósł do 1,2 proc. w przypadku kredytów i 2,1 depozytów – mówi Wiesław Thor.

Oferta banku jest również doceniana przez ekspertów – BRE zwyciężył w konkursie „World Best Internet Banks 2010” magazynu Global Finance w aż czterech kategoriach konkursowych, w tym w najważniejszej dla bankowości korporacyjnej: Best Corporate/Institutional Internet Bank (Najlepszy Korporacyjny Bank Internetowy w Polsce).

Źródło: BRE Bank