Wyniki Grupy Ergo Hestia po trzech kwartałach 2007 r.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, oferujące ubezpieczenia majątkowe, na koniec trzeciego kwartału br. zebrało prawie 1,1 mld zł składki przypisanej brutto – to o ponad 233 mln zł więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ergo Hestia zwiększyła tym samym sprzedaż ubezpieczeń majątkowych o 27 proc. Zysk netto spółki przekroczył 80 mln zł.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA zebrało natomiast ponad 160 mln zł składki przypisanej brutto. Zysk netto spółki przekroczył 9 mln zł. W ubezpieczeniach na życie dynamika sprzedaży wyniosła 120 proc.

MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń SA – drugie w Grupie towarzystwo zajmujące się ubezpieczeniami majątkowymi – zebrało ponad 200 mln zł składki. Dynamika sprzedaży wyniosła 131 proc. Zysk netto MTU przekroczył 9 mln zł.

Najważniejszą zmianą w ubezpieczeniach majątkowych było wprowadzenie nowej taryfy ubezpieczeń komunikacyjnych. Ergo Hestia podtrzymuje, że do końca 2010 roku chce uzyskać co najmniej dziesięcioprocentowy udział w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych.

W zakresie indywidualnych ubezpieczeń na życie Ergo Hestia proponuje ubezpieczenia ochronne dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta oraz ubezpieczenia rentowe z gwarantowaną kwotą świadczenia. Spółka służy także ochroną dużym klientom korporacyjnym, oferując im innowacyjne, grupowe programy ubezpieczeniowe dopasowane do specyfiki danej branży i klienta.

Trzy kwartały 2007 r. to również dalszy dynamiczny rozwój towarzystwa majątkowego MTU. Spółka kontynuuje sprzedaż prostych, wystandaryzowanych pakietów ubezpieczeniowych. W tym roku minęło pięć lat od rozpoczęcia działalności operacyjnej spółki i sprzedaży pierwszej polisy. W 2007 roku MTU ubezpieczy blisko 700 tysięcy klientów.

Ponadto Ergo Hestia sukcesywnie otwiera kolejne punkty w ramach wyłącznej sieci sprzedaży ubezpieczeń majątkowych i na życie, w których dostępna jest oferta Grupy. Obecnie jest ich 458, a do końca 2007 r. ma być prawie pół tysiąca. Trendem zapoczątkowanym przez Ergo Hestię jest sprzedaż ubezpieczeń na stoiskach w galeriach handlowych (obecnie jest 51 takich punktów).