Wyniki Grupy Kapitałowej Banku Handlowego po trzech kwartałach br.

Skonsolidowany zysk brutto Grupy w ujęciu narastającym wyniósł 632.150 tys. zł, co oznacza 32% wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Po trzech kwartałach 2005 roku bank wypracował zysk netto w wysokości 461.574 tys. zł, co oznacza 30 % wzrost w stosunku do trzech kwartałów ubiegłego roku. Zysk netto w trzecim kwartale br. wzrósł o 54% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Istotny wpływ na wynik Grupy Kapitałowej Banku w trzecim kwartale miał dalszy przyrost wyniku prowizyjnego osiągnięty m.in: dzięki usługom powiernictwa papierów wartościowych, działalności maklerskiej, a także sprzedaży produktów ubezpieczeniowych w segmencie bankowości detalicznej. Dodatkowy wpływ na poziom wyniku miały dobre rezultaty handlu instrumentami walutowymi, a także instrumentami pochodnymi w ramach portfela przeznaczonego do obrotu.

– Rekordowe wyniki za trzeci kwartał to bardzo dobra wiadomość dla Banku i dla akcjonariuszy, ale przede wszystkim cieszy nas stabilny wzrost wyników finansowych. Oznacza to, że nasza strategia rozwoju Banku przynosi już swoje efekty. Trzeci kwartał br. przyniósł bardzo dobre wyniki segmentu Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej. Udało nam się utrzymać znaczący udział w rynku instrumentów dłużnych. Imponujący, rekordowy wynik osiągnął w raportowanym okresie Dom Maklerski Banku Handlowego pozostając niekwestionowanym liderem w obrocie akcjami. Dobrą passę kontynuuje pion CitiFinancial, który odnotował w trzecim kwartale 8 krotny wzrost zysku brutto – powiedział Sławomir Sikora, Prezes Zarządu Banku.

W III kwartale br. znaczący wzrost dochodów odnotowały kluczowe segmenty banku.

Segment Bankowości Komercyjnej i Inwestycyjnej odnotował 206 mln zł zysku brutto, co stanowi 137% wzrostu w stosunku do III kwartału 2004 roku. Jednym z kluczowych zadań Banku było przygotowanie oraz uruchomienie rozwiązań dla firm produkcyjnych i handlowych. Oferta „Handluj z nami” skierowana została do szerokiego grona przedsiębiorstw, które oczekują od Banku niezawodnej obsługi operacyjnej, elastycznego podejścia do środków finansowych, przeznaczonych głównie na finansowanie transakcji handlowych, a także zabezpieczenia ryzyka obrotu handlowego i ryzyka walutowego). Wprowadzeniu oferty towarzyszyła intensywna kampania marketingowa. Do osiągnięć bankowości transakcyjnej należy zaliczyć także wdrożenie czterech znaczących programów finansowania handlu opartych o kartę PayLink.

W sierpniu 2005 roku bank wprowadził nowy produkt dla klientów instytucjonalnych: rachunek powierniczy jako jeden z rodzajów rachunku bankowego, umożliwiający zapewnienie dodatkowego bezpieczeństwa transakcji, w postaci gwarancji ścisłego realizowania zleceń płatniczych oraz zabezpieczenia środków pozostających na rachunku przed roszczeniami osób trzecich. Bank zawarł już umowy pilotażowe z klientami na prowadzenie tego typu rachunku bankowego.

W analizowanym kwartale bank wydał pierwsze karty zasiłkowe dla Miejskich Ośrodków Pomocy Rodzinnej w Łodzi i w Białymstoku. Jest to kolejne innowacyjne zastosowanie kart przedpłaconych wydawanych przez bank od 2002 roku. Rozwiązanie to pozwala na znaczne obniżenie kosztów związanych z realizacją świadczeń.

Trzeci kwartał br. był okresem silnego zaangażowania w pośrednictwie handlu na wtórnym rynku papierów dłużnych – bank odnotował bardzo dobre wyniki w obszarze sprzedaży produktów skarbowych. Na wynik ten decydujący wpływ miały rezultaty handlu opcjami walutowymi, jak również wysoka sprzedaż Depozytów Powiązanych z Rynkiem. W III kwartale 2005 roku znacząco wzrastały obroty z inwestorami na rynku instrumentów dłużnych, bank osiągnął tu 22% udział w rynku.

Dom Maklerski Banku Handlowego SA utrzymał pozycję lidera na rynku usług maklerskich, pośrednicząc w 20,2% transakcji akcjami na rynku wtórnym. W omawianym okresie wartość obrotów wygenerowanych za pośrednictwem DMBH na rynku akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. wyniosła 9 740 mln zł – co było rekordową wartością w historii, przy wzroście obrotów na rynku o 50,1%.

Analizowany okres okazał się pomyślny dla Bankowości Detalicznej. Na koniec III kwartału 2005 roku portfel obsługiwanych kart kredytowych osiągnął liczbę 565 tys. co przekłada się na 8% wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wyniki te potwierdzają wiodącą pozycję Citibank Handlowy w krajowym segmencie kart kredytowych.

Bardzo dobrymi wynikami i tym razem może pochwalić się segment CitiFinancial. W III kwartale odnotował on ponad 5,4 mln zł zysku brutto, co stanowiło prawie 8 krotny wzrost w stosunku do III kwartału 2004 roku. W III kwartale CitiFinancial zanotował ponad 2 krotny wzrost wyniku operacyjnego w stosunku do III kwartału 2004 roku, przy czym wynik odsetkowy wzrósł do poziomu 31 mln zł (115% wzrost), a wynik prowizyjny wyniósł ponad 2 mln zł (196% wzrost).