Wyniki ING Banku Śląskiego po II kwartale 2022 r.

W I półroczu 2022 roku skonsolidowany zysk netto Grupy ING Banku Śląskiego wyniósł 1 366 mln zł. ING Bank Śląski kontynuował stabilny wzrost działalności – wartość portfela kredytowego w ujęciu rok do roku wzrosła o 14%, a portfela depozytowego o 11%.

fot. istanbulfotograf, Shutterstock

– W ostatnich miesiącach mieliśmy do czynienia z niespotykanym wcześniej skumulowaniem czynników zewnętrznych wpływających na sektor bankowy. Sytuacja makroekonomiczna i regulacyjna jest bardzo skomplikowana i nieprzewidywalna. Trudno uznać ją za sprzyjającą dla banków. Od lat budowaliśmy bank, tak, aby był odporny na wstrząsy, stabilny i utrzymujący wysoką jakość usług. Nasza strategia jest zbudowana wokół potrzeb klienta. To cel na którym koncentrujemy się niezależnie od warunków na rynku. Wymaga to od nas szczególnej elastyczności, stabilności i zaangażowania wszystkich pracowników. W okresie wojny, wysokiej inflacji i nieoczekiwanych zmian Bank wypełnia swoje obowiązki bardzo dobrze – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

– Według stanu na koniec czerwca liczba klientów w bankowości detalicznej wzrosła do blisko 4,4 mln, a w bankowości korporacyjnej do poziomu 518 tys. firm. W pierwszym półroczu 2022 roku zwiększyliśmy wartość kredytów i depozytów. W porównaniu z analogicznym okresem ub.r. wartość kredytów wzrosła o 14% do 153,8 mld zł. W przypadku depozytów wzrost wyniósł 11% osiągając poziom 177,1 mld zł – dodał prezes ING Banku Śląskiego.

– W banku sukcesywnie zwiększamy poziom digitalizacji. W II kwartale 2022 roku nasi klienci wykonali w systemie Moje ING o 3% r/r więcej przelewów, z czego o 9% więcej w bankowości mobilnej. Zanotowaliśmy przy tym dalszy 43-proc. wzrost transakcji BLIK oraz 21-proc. wzrost transakcji kartami debetowymi. Jednocześnie liczba transakcji w oddziałach spadła o 15% rok do roku. Wyższą aktywność obserwowaliśmy również ze strony klientów korporacyjnych. Liczba przelewów zleconych w systemie ING Business wzrosła o 11% r/r, z czego wzrost w bankowości mobilnej wyniósł 42%. Liczba zainstalowanych terminali płatniczych wynosi prawie 33 tys. W drugim kwartale przeprocesowaliśmy w nich 31-proc. więcej transakcji niż przed rokiem. W tym czasie podwoiła się do ponad 6,6 tys. liczba sklepów internetowych z aktywną bramką płatniczą imoje – powiedział Brunon Bartkiewicz.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I półroczu 2022 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I półrocze 2022 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

Źródło: ING