Po czterech kwartałach 2010 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 753,1 mln zł, czyli 27% więcej niż w 2009 roku. To rekordowy poziom w historii banku. W minionym roku, zgodnie z przyjętą strategią, ING Bank Śląski intensywnie rozwijał akcję kredytową, z sukcesem pozyskiwał nowych klientów oraz utrzymywał silną pozycję banku depozytowego.
Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego w 2010 r.:
- przychody ogółem wzrosły o 8% do 2 731,7 mln zł,
- koszty ogółem wzrosły o 7% do 1 593,9 mln zł,
- wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 9% do 1 137,8 mln zł,
- zysk brutto wzrósł o 27% do 934,1 mln zł,
- zysk netto wzrósł o 27% do 753,1 mln zł,
- zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 14,2%,
- wskaźnik koszty/dochody wyniósł 58,3% w porównaniu z 58,8% w 2009 r.,
- udział kredytów zagrożonych wyniósł 4,9% w porównaniu ze średnią dla banków w wysokości 7,8%,
- wskaźnik wypłacalności na bezpiecznym poziomie 13,15%.
– Zysk netto w wysokości 753 mln zł to rekordowy poziom w historii banku. Szczególnym powodem do satysfakcji jest fakt, że ten wynik został osiągnięty na podstawowej działalności bankowej. Jest to potwierdzenie, że nasza strategia przynosi dobre rezultaty. Utrzymaliśmy pozycję silnego banku depozytowego i istotnie zwiększyliśmy wartość udzielonych kredytów – powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.
– Nasz portfel kredytowy zwiększył się o 4,8 mld zł, czyli o 17% w porównaniu z poprzednim rokiem. Wzrost ten nastąpił we wszystkich segmentach. W obszarze klientów strategicznych byliśmy obecni we wszystkich dużych transakcjach na polskim rynku. Zwiększyliśmy o 16% naszą akcję kredytową w segmencie sieci korporacyjnej. Wygraliśmy 244 z 398 przetargów na finansowanie samorządów, w których braliśmy udział, o łącznej wartości 1,4 mld zł. W ramach bankowości detalicznej udzieliliśmy 3,4 mld zł kredytów hipotecznych. Dzięki temu osiągnęliśmy 10-proc. udział na rynku w sprzedaży hipotecznych kredytów zlotowych – dodała M. Kołakowska.
– Bardzo ważny był dla nas przyrost liczby klientów – w ubiegłym roku naszą ofertę wybrały 374 tysięce osób. W sumie na koniec grudnia ub.r. liczba klientów wyniosła blisko 3 mln. Sukcesy odnotowaliśmy również w obszarze korporacyjnym, w którym liczba klientów zwiększyła się o 15% do 14,6 tys. Oznacza to pozyskanie 1,9 tys. firm. Zgodnie z hasłem „Taki duży a taki internetowy” zachęcaliśmy Klientów do korzystania z internetu w kontakcie z bankiem. W efekcie otworzyliśmy 367 tys. kont Direct, zwiększając ich liczbę do 809 tys. na koniec 2010 roku – powiedziała prezes banku.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w 2010 roku:
- wzrost wartości kredytów o 17% do 32 348 mln zł,
– kredyty dla klientów detalicznych – wzrost o 29% do 12 515 mln zł, w tym 41-proc. wzrost kredytów hipotecznych do 8 485 mln zł,
– kredyty dla klientów segmentu średnich i dużych firm – wzrost o 16% do 11 669 mln zł,
- wzrost wartości depozytów o 1% do 48 455 mln zł,
- wzrost liczby nowych klientów detalicznych o 374 tys., łączna liczba klientów osiągnęła poziom 2,97 mln,
- wzrost liczby rachunków bieżących o 237 tys. do 1 914 tys. (w tym 809 tys. kont Direct).
Źródło: ING Bank Śląski