Wyniki Kredyt Banku po I kwartale

Wynik z tytułu odsetek po pierwszym kwartale 2006 roku wyniósł 208 mln zł i był o 20 proc. wyższy od poziomu osiągniętego w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Jest to rezultatem wysokiego udziału aktywów pracujących w sumie bilansowej oraz zmieniającej się struktury portfela należności kredytowych z rosnącym udziałem należności od osób fizycznych. Ogółem dochody Grupy (z tyt. odsetek, prowizji, opłat, działalności handlowej i inwestycyjnej) wyniosły w I kwartale 304 mln zł i były wyższe o 6 proc. od osiągniętych w I kwartale zeszłego roku.

Wskaźnik zwrotu na kapitale ROE osiągnął poziom 19 proc. Wskaźnik koszty do dochodu wyniósł 72 proc., tj. poprawił się zarówno w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (o 4 p.p.) jak i do końca 2005 roku (o 1 p.p.).

Koszty funkcjonowania Grupy po pierwszym kwartale 2006 roku wyniosły 219 mln zł i w porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku ich poziom uległ obniżeniu o 1 p.p.

Współczynnik wypłacalności na koniec marca wyniósł ponad 17 proc.

Po I kwartale udział należności nieregularnych w należnościach brutto zmniejszył się o 1,3 p.p. w stosunku do końca 2005 roku oraz 2,8 p.p. do analogicznego okresu roku ubiegłego. Bank utrzymuje również, jeden z najwyższych w sektorze, wskaźnik pokrycia rezerwami należności nieregularnych – jego wartość na koniec I kwartału 2006 roku wyniosła ponad 75 proc.

Na koniec I kwartału bank prowadził ponad 522 tys. rorów oraz 92 tys. rachunków złotowych dla małych i średnich firm. W sumie na koniec marca bank obsługiwał blisko 898 tys. klientów.

Wartość sprzedanych w I kwartale kredytów mieszkaniowych przekroczyła 291 mln zł.

Bank w dalszym ciągu zamierza uatrakcyjniać swoja ofertę produktową skierowaną do klientów, zarówno z sektora detalicznego jak i małych i średnich przedsiębiorstw. Szczególnie jednak będzie się koncentrował na zwiększeniu udziału w rynku klientów MSP, poprzez wprowadzenie nowych oraz konkurencyjnych pod względem cenowym produktów dla tej grupy klientów.

Od maja Kredyt Bank rozpoczyna także proces intensywnej rozbudowy sieci placówek. Bank planuje uruchomienie 120 nowych placówek w ciągu najbliższych dwóch lat. Pierwsza placówka zostanie uruchomiona w Zabrzu.