Wyniki MasterCard Europe w pierwszym kwartale 2009

Dziś MasterCard Europe ogłosił swoje wyniki dla regionu Europy za pierwszy kwartał 2009. Pomimo trudnych warunków gospodarczych panujących pod koniec roku 2008, innowacyjność i jakość obsługi klientów pomogły uzyskać MasterCard Europe wzrost. 

Javier Perez, prezes  MasterCard Europe powiedział: „Wszystko wskazuje, na to że w 2009 roku świat będzie starał się określić i znaleźć sposób działania w trudnych i zmiennych warunkach finansowych. Pojawienie się „nowego europejskiego konsumenta” – dla którego programy kart płatniczych stają się ważnym narzędziem do zarządzania pieniędzmi, wymaga od uczestników systemu płatniczego i detalistów, skoncentrowania się na najważniejszej dewizie nowych konsumentów: „Bezpieczeństwo. Stabilność. Odpowiednia wartość za dobrą cenę”.

Nasze działania prowadzone w pierwszym kwartale były potwierdzeniem tego podejścia. Nadal najważniejsza są innowacje – w szczególności innowacje związane z technologią, takie jak płatności  z telefonów komórkowych, płatności bezdotykowe i bezpieczne płatności on-line, a także dalsze wprowadzanie w regionie PayPass i płatności telefonów komórkowych.

W kwietniu osiągnęliśmy porozumienie z Komisją Europejską w sprawie opłaty interchange za opłaty transgraniczne w obszarze Europejskiej Strefy Ekonomicznej (EEA). Komisja Europejska potwierdziła legalność stosowania opłat interchange przez otwarte, czterostronne systemy płatnicze, co daje naszym klientom jasność, co do tego, dlaczego odwołujemy się od decyzji wydanej przez Komisję Europejską w sprawie tych opłat”. 

Wyniki w Europie 

Za pierwszy kwartał 2009 europejski region MasterCard zgłosił trwały wzrost wysokości obrotów brutto w euro (3.9%), wolumenu zakupów (4.2%), ilości transakcji w punktach sprzedaży (6.4%) oraz transakcji gotówkowych (4.3%), w porównaniu do pierwszego kwartału 2008. W ciągu pierwszych 3 miesięcy 2009 roku europejscy użytkownicy kart MasterCard dokonali ponad 1.5 miliarda transakcji, łącznie z e-commerce. 

Według danych na dzień 31 marca 2009 roku instytucje finansowe współpracujące z MasterCard wydały w Europie 195 milionów kart MasterCard® (z wyłączeniem kart Maestro® i Cirrus® ), co stanowi wzrost o 7%. Europejscy użytkownicy mogli korzystać z kart Mastercard w 8.4 miliona punktów handlowo-usługowych w tym regionie. 

Dodatkowo znak marki Maestro® pojawił się na 312 milionach kart, co stanowi wzrost o 4.4% w porównaniu do tego samego kwartału roku 2008. Konsumenci mogą obecnie płacić kartami Maestro w ponad 7.1 miliona punktów sprzedaży w całej Europie. 
 
MasterCard Europe ogłosiła, że kwartał ten przyniósł też wiele znaczących paneuropejskich osiągnięć biznesowych, między innymi: 

Źródło: MasterCard