Wzrost przychodów w III kwartale 2008 r.
– W III kwartale 2008 roku przychody operacyjne wyniosły 126,3 mln zł, w porównaniu do 85,7 mln zł, uzyskanych w III kwartale 2007 roku (wzrost o 47%). Narastająco osiągnęły one poziom 344,5 mln zł wobec 232 mln zł rok wcześniej.
– Koszty operacyjne w III kwartale 2008 roku wyniosły 81,5 mln zł, w porównaniu do 55,4 mln zł w analogicznym okresie 2007 roku. Wzrost kosztów wynika ze zwiększonego stanu zatrudnienia, a ten związany jest z intensywną rozbudową sieci placówek. W tym roku kalendarzowym bank otworzył ich już 38, a do końca 2008 roku zamierza otworzyć łącznie 60. Oznacza to, że w latach 2007-2008 bank zwiększy liczbę placówek o 100 i będzie posiadał łącznie sieć 142 placówek.
Kontynuacja wzrostu wyniku finansowego w III kwartale 2008 r.
– Wynik finansowy brutto wyniósł w III kwartale 2008 roku ponad 45 mln zł, w porównaniu do 31,5 mln zł uzyskanych w analogicznym okresie roku ubiegłego (wzrost o ponad 43%).
– Narastająco po trzech kwartałach wynik wyniósł prawie 125 mln zł wobec 66,8 mln zł w 2007 roku, czyli zysk przed opodatkowaniem wzrósł prawie dwukrotnie.
– W III kwartale 2008 roku wynik finansowy netto zamknął się kwotą 35,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 25,4 mln zł (wzrost o niemal 39%).
– Zysk netto narastająco wyniósł prawie 99 mln zł wobec 51,8 mln zł w III kwartale 2007 r.
Wzrost wartości akcji kredytowej i depozytowej oraz skali działalności banku
– W porównaniu z końcem III kwartału 2007 roku (7,7 mld zł) wartość udzielonych na koniec września 2008 r. kredytów wzrosła o ponad 50% i osiągnęła kwotę 11,7 mld zł. Największy przyrost bank Nordea zanotował w kredytach hipotecznych – na koniec kwartału ich wartość bilansowa brutto przekroczyła kwotę 4,8 mld zł.
– Wartość aktywów ogółem na koniec III kwartału 2008 roku wyniosła 13,7 mld zł i była o 54% wyższa niż na koniec III kwartału 2007 roku (prawie 8,9 mld zł).
– Po stronie pasywów na koniec III kwartału 2008 roku wartość zobowiązań ogółem zwiększyła się w stosunku do III kwartału 2007 roku o ponad 53% i wyniosła niemal 12,7 mld zł (8,3 mld zł na koniec III kwartału 2007 roku).
– Nordea Bank Polska szybko zwiększa sieć sprzedaży i równocześnie odnotowuje bardzo dobre wyniki finansowe. Możemy pochwalić się najbardziej dynamicznym rozwojem sieci placówek na polskim rynku bankowym oraz najwyższym w naszej historii narastającym zyskiem netto. Co szczególnie cenne, udaje nam się także obniżyć wskaźnik kosztów do dochodów. Naszym klientom zaproponowaliśmy nowe atrakcyjne produkty depozytowe – lokatę Nordea Superhit i lokaty promocyjne na 4, 7 i 9 miesięcy. Nadal udzielamy również kredytów mieszkaniowych w CHF na atrakcyjnych dla klientów warunkach – powiedział Włodzimierz Kiciński, prezes zarządu banku.