Wyniki towarzystw ubezpieczeniowych BZ WBK-Aviva w 2010 r.

Towarzystwa BZ WBK-Aviva sukcesywnie rozszerzają swoją ofertę produktową oraz zwiększają wyniki finansowe. W 2010 roku spółki osiągnęły bardzo dobre wyniki sprzedażowe i finansowe. BZ WBK-Aviva spółki życiowa i majątkowa zebrały łącznie ponad 287 mln składki i wypracowały zysk netto na poziomie 4,3 mln zł.

BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń (razem BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA oraz BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA).

 

Pozycja

2009 (tys. zł)

2010 (tys. zł)

Zmiana %

Składka przypisana brutto

270 231

287 259

6.3%

Przychody z lokat

6 707

33 925

405.8%

Koszty działalności ubezpieczeniowej

81 821

82 205

0.5%

Wynik techniczny

– 1 289

2 563

Wynik finansowy brutto

1 704

5 874

244.7%

Wypłacone świadczenia i odszkodowania (bez wypłat wartości produktów inwestycyjnych)

5 433

11 178

105.7%

Lokaty

309 986

522 386

68.5%

 

Na bardzo dobre wyniki naszych spółek, w dość trudnym roku dla całego rynku ubezpieczeniowego, wpływ miały wysoka sprzedaż dotychczasowych produktów, efektywność kosztowa oraz dalszy rozwój oferty, nie tylko w zakresie klasycznych produktów bancassurance, tj. bezpośrednio powiązanych z ofertą bankową, ale nowych, oferowanych samodzielnie ubezpieczeń. Warte szczególnego podkreślenia jest osiągnięcie bardzo dobrego wyniku finansowego, czyli wzrostu zysku brutto o 244,7% w stosunku rok do roku w sytuacji dwukrotnie wyższych wypłat roszczeń. Świadczy to o jakości oferty Towarzystw jak i skuteczności zarządzania, komentuje Krzysztof Charchuła, Prezes Zarządu


BZ WBK-Aviva Towarzystw Ubezpieczeń

 

W ubiegłym roku spółki BZ WBK-Aviva rozwinęły sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych Locum oraz odnotowały znaczny wzrost sprzedaży ubezpieczeń oferowanych do kart debetowych (+126%). Wdrożony do sprzedaży w grudniu 2009 roku, innowacyjny produkt do zabezpieczenia regularnych płatności z konta – Ochrona Płatności, zakupiło w minionym roku blisko 40 tysięcy klientów.

 

Na dobre wyniki sprzedażowe wpłynęło także zwiększenie odsetka kredytów gotówkowych objętych pakietem ubezpieczeń Spokojny Kredyt, dzięki któremu klienci mogą uzyskać pomoc w spłacie kredytu, w przypadku wystąpienia różnych zdarzeń losowych, jak np. utrata pracy czy długotrwała choroba.

 

W ramach oferty produktów o charakterze inwestycyjnym rozwijana była sprzedaż Programu Inwestycyjnego In Plus BZ WBK – ubezpieczenia oferującego dostęp do 21 funduszy kapitałowych, zróżnicowanych pod względem potencjalnego zysku i ryzyka inwestycyjnego. W grudniu z sukcesem przeprowadzona została trzecia emisja produktu strukturyzowanego w formie polisy inwestycyjnej, z którego pozyskano ponad 100 mln. zł.

 

W minionym roku nastąpił dalszy rozwój oferty produktowej. W styczniu do oferty wprowadzono ubezpieczenie mieszkań i innych nieruchomości Locum. Z zainteresowaniem klientów spotkały się także dwa nowe ubezpieczenia dostępne w kanałach direct – ubezpieczenie NNW oraz ubezpieczenie turystyczne, które zostało nagrodzone tytułem Laur Klienta – Odkrycie 2010.

 

W 2010 roku Towarzystwa BZ WBK-Aviva wypłaciły klientom rekordową liczbę 4113 świadczeń i odszkodowań z tytułu zdarzeń ubezpieczeniowych (bez wypłat wartości produktów inwestycyjnych) na łączną kwotę ponad 11 mln zł. Większość z nich dotyczyła wypłat z tytułu utraty pracy oraz szkód spowodowanych skutkami srogiej zimy, a także ulewnych deszczy i powodzi.

W 2011 roku spółki BZ WBK-Aviva się skoncentrują swoje działania na wykorzystaniu potencjału obecnej oferty produktowej, w szczególności dalszego wzrostu sprzedaży ubezpieczeń z funduszami kapitałowymi In Plus oraz ubezpieczeń do kredytów gotówkowych. Równocześnie Towarzystwa będą dalej rozwijały ofertę nowych produktów skierowanych zarówno do klientów indywidualnych jak i do sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

W drugim kwartale w ofercie pojawi się ubezpieczenie kredytobiorców MŚP, a w dalszej kolejności ubezpieczenie na życie kredytobiorców kredytów hipotecznych. Będą to kolejne elementy budujące kompleksową ofertę BZ WBK-Aviva dla klientów banku.

Od strony kanałów sprzedaży, oprócz podstawowej sprzedaży poprzez sieć placówek Banku Zachodniego WBK, Towarzystwa będą kontynuować rozwój sprzedaży bezpośredniej zarówno poprzez call center jak i Internet. Zwiększą także listę produktów dostępnych przez zdalne kanały.

 

Celem spółek pozostaje zdobycie wraz z Bankiem Zachodnim WBK pozycji lidera w sektorze bancassurance.

Źródło: BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń