Wyróżnienie dla GCI Warszawa

Celem projektu było uwrażliwienie na los zwierząt, zmniejszenie liczby aktów okrucieństwa w stosunku do zwierząt, a także zebranie funduszy na działalność Towarzystwa Opieki Nad Zwierzętami (TOZ).

Projekt rozpoczął się od konferencji prasowej zorganizowanej w Łazienkach Królewskich

w Warszawie. Kolejne etapy kampanii to uczestnictwo TOZ w festiwalu Radia Kolor oraz zorganizowanie Dnia Otwartego schronisk TOZ.

Najbardziej spektakularnym elementem kampanii były happeningi zorganizowane na Placu Zamkowym w Warszawie: „Święty Franciszek” i „Ludzie do budy”. Pierwszy happening polegał na wystąpieniu aktora przebranego za św. Franciszka. Aktor wędrował po ulicach miasta w towarzystwie psa i zachęcał do wpłat na konto TOZ. Drugi happening odbył się przy wsparciu znanych aktorów, między innymi Anny Chodakowskiej, która z wnętrz psiej budy wzywała przechodniów do troski o zwierzęta. W trakcie happeningów wykorzystano billboard z wizerunkiem reklamy „Prośba” oraz rozdawano ulotki i kartki pocztowe.

W wyniku działań PR ukazało się 14 relacji w prasie, 12 relacji w radiu i 6 w telewizji

o łącznej wartości 460 tys. złotych. Projekt został zrealizowany nieodpłatnie. W jego realizacji uczestniczył cały sześcioosobowy zespół GCI.

„Dzięki naszym działaniom udało się zwrócić uwagę mediów na problem znęcania się nad zwierzętami. Relacje z happeningów znalazły się między innymi w głównych Wiadomościach, w Telekspresie i w Kurierze TVP3. Dzięki temu wołanie o poprawę stanu zwierząt dotarł do milionów Polaków” – powiedział Wojtek Cieślukowski, Account Director agencji GCI Warszawa.

GCI Warszawa jest sieciową agencją PR należącą do GCI Group będącą jednocześnie częścią Grey Worldwide. Warszawskie biuro powstało w 1998 i od tej pory oferuje pełną gamę usług „public relations”, na które składają się doradztwo strategiczne, relacje z mediami i monitorowanie prasy, sponsoring, zarządzanie sytuacją kryzysową oraz komunikacja wewnętrzna, wydarzenia specjalne i „study tours”. Najważniejsi klienci to chello (UPC), Dell i Universal Studio Pictures.