Wyróżnienie dla nowego logotypu PKO Banku Polskigo

Logotyp PKO Banku Polskiego został wyróżniony w konkursie na najciekawsze logo banku, przeprowadzonym przez internetowy Banking Magazine.

Kapituła konkursu, w skład której wchodzili m.in. uznani dziennikarze, doceniła prosty przekaz, pomysł na ułożenie liter w skarbonkę oraz przełamanie monotonii kolorystycznej poprzez bardziej wyrazistą kropkę. Według oceniających znak graficzny PKO Banku Polskiego przyciąga swoją kolorystyką oraz wizerunkiem instytucji, kojarzonej z bezpieczeństwem.

W konkursie oceniano 36 znaków graficznych różnych banków działających w Polsce. Była to pierwsza edycja konkursu, który ma na celu wyłonienie logotypu banku, charakteryzującego się najbardziej przejrzystym przekazem i ciekawą formą graficzną.

W kwietniu 2011 roku PKO Bank Polski rozpoczął zmianę identyfikacji wizualnej, która obejmuje także zmianę logotypu Banku. Nowe logo zachowało ciągłość z historią równocześnie komunikując zmiany. Działania Banku związane z odświeżeniem wizerunku zostały docenione w wielu konkursach. Za działania promocyjne w 2011 roku Bank otrzymał Lamparty – nagrodę przyznawaną od 2004 roku za najbardziej podziwianą kreację wizerunku banku. Szef marketingu Banku, Tomasz Marszałł otrzymał Grand Prix i tytuł „Dyrektora Marketingu 2011 roku” w konkursie organizowanym przez portal Mediarun.pl. Niedawno kampania relaunchowa marki Banku została doceniona w Konkursie Marketingu Bezpośredniego Golden Arrow.

Nowe logo jest także dobrze oceniane przez klientów. Według przygotowanego przez TNS Polska w czerwcu tego roku badania „Modernizacja wizerunku” nowe logo podoba się większości ankietowanych  – 72 proc. Szczególnie docenili je najmłodsi klienci Banku (26-35 lat) – 2/3 z nich opowiedziało się za obecnie stosowanym przez PKO Bank Polski znakiem. Najczęściej przypisywane określenia nowemu logotypowi Banku to nowoczesne i eleganckie.

Źródło: PKO Bank Polski