Wystartował serwis dla pracowników do obsługi PPK

PZU uruchomił bezpłatny internetowy serwis do obsługi pracowniczych planów kapitałowych przez pracowników. System umożliwia sprawdzanie stanu oszczędności, kontrolowanie wysokości wpłat odprowadzanych na rachunek w PPK i składanie zleceń.

fot. yay foto

– Stawiamy na funkcjonalność i wygodę. Oferujemy pracownikom łatwy dostęp do ich rachunków dzięki intuicyjnej w użytkowaniu i dostępnej o każdej porze platformie inPZU. Mogą z niej korzystać także przy użyciu smartfonów – mówi wiceprezes TFI PZU Marcin Żółtek, odpowiedzialny w Grupie PZU za pracownicze plany kapitałowe.

Serwis, dostępny pod internetowym adresem inPZU.pl, jest częścią działającej od zeszłego roku innowacyjnej platformy o tej samej nazwie, która pozwala również na zakup jednostek funduszy inwestycyjnych i obsługę funduszy.

– Platforma inPZU to wiele możliwości i usług pod jednym adresem. W panelu PPK pracownicy znajdą informację o stanie swoich oszczędności i dokonywanych wpłatach, a także o wycenie i stopie zwrotu funduszy PPK. Będą mogli składać zlecenia dotyczące m.in. wysokości wpłat, podjęcia pieniędzy, a także decydować o zmianie sposobu inwestowania swoich oszczędności – tłumaczy wiceprezes Żółtek.

Przypomina, że już w maju wystartował serwis e-PPK do obsługi pracowniczych planów kapitałowych przez pracodawców: – Pozwala na proste dokonywanie wielu skomplikowanych czynności: od zgłaszania pracowników do PPK, poprzez przekazywanie list wpłat na ich rachunki, po przesyłanie ich dyspozycji, np. o odprowadzaniu wpłat dodatkowych – wyjaśnia Marcin Żółtek. – To element naszej filozofii, aby w maksymalny sposób ułatwić pracownikom i pracownikom obsługę PPK – dodaje.

Grupa PZU już 1 lipca, w ciągu kilku godzin od startu pracowniczych planów kapitałowych, zawarła kilkadziesiąt umów o zarządzanie PPK. W połowie lipca taką umowę z PZU podpisał PKN Orlen, największa firma w Europie Środkowo-Wschodniej. Wśród pozostałych klientów są Grupa Energa i Polskie Radio.

Źródło: PZU