Wystartowała akcja „Oczyszczania długów transportowych” w ramach oficjalnego Rejestru Dłużników Transportowych

Braku płatności często można byłoby uniknąć, gdyby istniała właściwa platforma wymiany danych pozwalająca na weryfikację kontrahenta przed wykonaniem usługi transportowej.

Wychodząc naprzeciw tym problemom, w celu zwiększenia bezpieczeństwa funkcjonowania rzetelnych firm spedycyjnych i transportowych, powstał Rejestr Dłużników Transportowych RDT (www.rdt.pl). Rejestr funkcjonuje w ramach systemu Bank Danych Kredytowych KSV BIG S.A., firmy należącej do Grupy Kreditschutzverband von 1870 (najstarszego Związku Ochrony Wierzycieli w Europie) oraz na mocy porozumienia z firmą LOGINTRANS Sp. z o.o. operatora giełdy TRANS (www.logintrans.com.pl) . Jest prowadzony zgodnie z ustawą z dnia 14 lutego 2003 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych. RDT to nic innego jak baza danych firm spedycyjnych, produkcyjnych i handlowych, które nie płacą za zlecane przewozy ładunków, zawierająca wykaz nie zapłaconych przez te firmy faktur. Uczestnictwo w projekcie RDT zapewnia firmom z branży dostęp do bezprowizyjnej skutecznej windykacij oraz skutecznej weryfikacji wiarygodności płatniczej zleceniodawcy (informacja uzyskiwana w ciągu kilku sekund).

Połączenie funkcji rejestru branżowego oraz ogólnopolskiej platformy biura informacji gospodarczej, pozwalającej na upublicznianie danych dłużników, przyczyni się do eliminacji niesolidnych firm w transporcie. Dzięki proponowanemu rozwiązaniu, RDT umożliwia zgromadzenie danych o nierzetelnych kontrahentach w transporcie i spedycji na zaawansowanej technologicznie platformie systemu informacji gospodarczej KSV BIG.

Aby zachęcić firmy spedycyjne i transportowe do zgłaszania swoich dłużników do 31 marca 2006 trwa wielka „AKCJA OCZYSZCZANIA DŁUGÓW TRANSPORTOWYCH” W ramach promocji można bezpłatne dodawać dłużników do rejestru , bezpłatnie sprawdzać bazę pod kątem dłużników dodanych przez inne firmy transportowe. Abonament wynosi jedynie 1 zł, a jedyny koszt to opłata aktywacyjna w wysokości 55 zł netto.