Wyższa rentowność i doskonalsze procesy Inter Partner Assistance w 2009 r.

Inter Partner Assistance odnotowała 21% wzrostu wartości wyniku netto w porównaniu do roku 2008. W ciągu 12 miesięcy firma zwiększyła liczbę klientów, zatrudnienie oraz wprowadziła na rynek innowacyjne produkty. 

Dobre wyniki Inter Partner Assistance Polska SA są między innymi efektem optymalizacji wydatków oraz zmian struktury kontraktów. Firmie udało się zmniejszyć udział umów obciążonych prowizjami. Na koniec 2009 roku stanowiły one 9% wartości składki zarobionej. Podjęte działania pozwoliły Inter Partner Assistance Polska SA zwiększyć rentowność netto, która wzrosła w ubiegłym roku z 6% do 10%. Przełożyło to się na wzrost wyniku netto o 21%.

„Osiągnięcie wyższej rentowności było możliwe również dzięki wdrożeniu szeregu rozwiązań zwiększających efektywność firmy i doskonalących procesy wewnętrzne” – mówi Marta Kaleńska – Jaśkiewicz, Prezes Zarządu Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Od 2007r pracujemy w systemie doskonalenia procesów Six Sigma (pod nazwą własną AXA Way). W roku ubiegłym podjęliśmy decyzję o stosowaniu metodyki zarządzania projektami opartej o standardy PRINCE2. W skali dwóch ostatnich lat przeszliśmy drogę od ISO do TQM – kompleksowego zarządzania jakością.”

Potwierdzeniem wysokich standardów jakości w Inter Partner Assistance Polska są kluczowe wskaźniki wydajności (KPI), dotyczące operacyjnego procesowania pomocy assistance. Firma osiągnęła w 2009r. odbieralność zgłoszeń na poziomie ponad 97%, wskaźnik SLA platform operacyjnych (dotyczący obsługi spraw zgodnie ze standardami założonymi w umowach) równy 90% oraz średni czas dojazdu pomocy drogowej poniżej 30 min. Liczba reklamacji w 2009r. stanowiła ułamek procenta wszystkich zrealizowanych spraw assistance.

Nowi klienci i nowe produkty

W minionym roku wymagania stawiane przed produktami assistance wyraźnie ewoluowały. Klienci instytucjonalni coraz częściej dążyli do rozszerzenia swojej oferty o wartość dodaną dla klienta indywidualnego. W związku z tym zaczęli wprowadzać lub rozważać wprowadzenie usług pomocowych, jako samodzielnych produktów niezwiązanych dystrybucyjnie z ofertą podstawową, za to spójnych ze strategią sprzedaży i komunikacji marketingowej. Dla firm assistance oznaczało to nowe wyzwania w zakresie innowacji produktowej i jakości procesowej.

Jednym z decydujących elementów, które wpłynęły na nasze wyniki finansowe w zeszłym roku było nowoczesne zaplecze technologiczne” – mówi Maciej Malczyński, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów i Wdrożeń w Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Elastyczne zaplecze technologiczne i dojrzałość procesowa mocno osadzona w systemach jakości umożliwiły nam szybkie wdrażanie nowych kontraktów. Dzięki temu w 2009 roku praktycznie z dnia na dzień rozpoczęliśmy obsługę klientów Towarzystwa Ubezpieczeń HDI Asekuracja w zakresie assistance samochodowego.”

W ubiegłym roku, oprócz podpisania umowy z HDI, Inter Partner Assistance Polska S.A. rozpoczęła współpracę z kilkoma innymi partnerami, wdrażając przy okazji szereg innowacyjnych rozwiązań rynkowych. W pierwszej połowie roku firma nawiązała współpracę z liderem grupowych ubezpieczeń travel – Towarzystwem Ubezpieczeń Signal Iduna. Spółka wprowadziła również innowacyjny produkt dla klientów DB Kredyt, którym pakiet pomocowy zapewnia szeroki zakres innowacyjnych świadczeń, mocno sprofilowanych pod potrzeby zakupu i utrzymania pojazdu. Oferta ta obejmuje m.in. tzw. inspekcje samochodowe, umożliwiające sprawdzenie ogólnego stanu technicznego pojazdu przed jego zakupem. W tym roku firma wdrożyła również inspekcje samochodów dla serwisów Rankomat.pl i Inseco.pl. Wśród nowych klientów Inter Partner Assistance znalazły się też: Eurobank, Euronet oraz AXA TUiR.

„Dzięki nowym kontraktom odnotowaliśmy wzrost liczby spraw typu travel o 167% i assistance samochodowego o 14%” – mówi Marta Kaleńska–Jaśkiewicz, Prezes zarządu w Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Dzięki temu – pomimo trudnych warunków rynkowych – miniony rok możemy uznać za udany. Wielu z nowych partnerów instytucjonalnych zdecydowało się na współpracę z nami ze względu na nasze dopracowane procesy wewnętrzne. Ten czynnik ma bezpośrednie przełożenie na jakość usług assistance i satysfakcję klientów indywidualnych naszych partnerów biznesowych.”

Dobra kondycja finansowa Inter Partner Assistance to również efekt zdywersyfikowanego portfela klientów instytucjonalnych. Firma zakończyła rok 2009 współpracując z 55 spółkami, wśród których największą część stanowili ubezpieczyciele, banki, producenci samochodów i firmy leasingowe. Z myślą o dalszym rozwoju i wzroście rentowności spółka wdraża obecnie kolejne kontrakty, pionierskie produkty pomocowe oraz rozwiązania wewnętrzne. Inter Partner Assistance Polska S.A. realizuje swoją strategię, w ramach której stale dąży do dostarczania pomocy na najwyższym poziomie i wytyczania dalszych kierunków rozwoju swojej branży. 

Źródło: Multi Communications Sp. z o.o.