Wzrost ING Banku Śląskiego w kluczowych obszarach działalności

W I kwartale 2013 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 259,7 mln zł w porównaniu z 271, 5 mln zł przed rokiem. Bank zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych – wartości depozytów o 11%, kredytów o 6% oraz liczby klientów detalicznych o 337 tys.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I kwartał 2013 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

– Za nami kolejny kwartał umacniania pozycji na rynku i rozwoju oferty w kluczowych dla strategii banku obszarach. W minionym okresie wartość depozytów banku wzrosła o 11% do 58 mld zł. W części detalicznej przyrost ten wyniósł 15%, co zwiększyło nasz udział w rynku depozytów do 7,5%. Wysoki wzrost sięgający 30% zanotowaliśmy w segmencie średnich i dużych firm. Szybciej niż inne banki rozwijaliśmy akcję kredytową. W pierwszym kwartale wartość kredytów wzrosła o 6% do 47,4 mld zł, co przełożyło się na wzrost udziału w rynku kredytów dla klientów indywidualnych i korporacyjnych, odpowiednio do 3,2% i 8,1%. W części detalicznej banku, źródłem wzrostu były kredyty hipoteczne i pożyczki gotówkowe, a po stronie korporacyjnej – segment średnich i dużych firm – powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.

– W efekcie promocji liczba nowych klientów detalicznych wzrosła w pierwszym kwartale o 83,5 tys. do 3,27 mln a liczba klientów korporacyjnych wzrosła o 1 tys. do 30,4 tys. Nasze osiągnięcia komercyjne przełożyły się na wzrost przychodów banku, które osiągnęły poziom 852,9 mln zł  zaś zysk netto banku wyniósł 259,7 mln zł – dodała prezes ING Banku Śląskiego.

– W minionym kwartale zaoferowaliśmy klientom także nowe rozwiązania ułatwiające prowadzenie biznesu. Jako pierwszy bank na rynku zaproponowaliśmy usługi księgowe skierowane do segmentu średnich i dużych firm. System ING Księgowość jest w pełni zintegrowany z systemem bankowości internetowej dla firm. Udogodnieniem dla klientów detalicznych było wprowadzenie nowych funkcji do systemu bankowości internetowej. Obecnie jego użytkownicy w ramach „Oferty na klik” mogą w łatwy sposób m.in. złożyć wniosek o pożyczkę gotówkową online. Rośnie znaczenie bankowości mobilnej, a aplikacje ING dla klientów indywidualnych i korporacyjnych są bardzo dobrze oceniane na rynku – powiedziała Małgorzata Kołakowska.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I kwartale 2013 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.: