Wzrost portfela kredytów o ponad 200% oraz 12-krotny wzrost liczby klientów – Raiffeisen Digital Bank podsumowuje 2023 rok i snuje plany na 2024

2023 to kolejny rok dynamicznego rozwoju na polskim rynku Raiffeisen Digital Bank, nowoczesnego, w pełni cyfrowego banku, który rozpoczął działalność w 2021 roku, oferującego produkty bankowe wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Raiffeisen Digital Bank wprowadził do swojej oferty nowe produkty: konta osobiste, konta oszczędnościowe oraz pożyczkę konsolidacyjną, a liczba klientów wzrosła rok do roku niemal 12-krotnie. Dodatkowo wykonany został pierwszy krok w dalszej ekspansji zagranicznej – bank zaczął oferować konta osobiste w Rumunii.

fot. Shutterstock

2023 był niezwykle intensywnym rokiem w rozwoju funkcjonalności, oferty i usług Raiffeisen Digital Bank. Nastąpił wzrost sprzedaży pożyczek gotówkowych, wartość portfela na koniec roku była większa o ponad 200% w porównaniu do 2022. Ponadto bank zaoferował nowe produkty, takie jak pożyczka konsolidacyjna, konto osobiste i konto oszczędnościowe, rozszerzając swoją ofertę dla klientów szukających wygodnego sposobu na korzystanie z codziennej bankowości bądź miejsca do ulokowania swoich oszczędności. Raiffeisen Digital Bank wprowadził innowacyjną funkcję Pay&Rate, dzięki której użytkownicy aplikacji mobilnej mogą oceniać swoje doświadczenia u sprzedawców online. Dzięki temu bank zgromadził już ponad 20 000 cennych opinii, co pokazuje zaufanie klientów i ich aktywny udział w doskonaleniu oferowanych przez niego produktów. Ponadto, wykonany został pierwszy krok w dalszej ekspansji zagranicznej. Raiffeisen Digital Bank wszedł na rynek rumuński, gdzie rozwija swoją ofertę produktową poprzez udostępnienie kont osobistych, a wkrótce poszerzy ją również o pożyczki gotówkowe.

„Szereg zmian w funkcjonowaniu aplikacji oraz wdrożenie nowych produktów finansowych w 2023 roku pozwoliły na znaczące zwiększenie skali naszej działalności, co przełożyło się na wzrost wartości naszego portfela o ponad 200% oraz niemal 12-krotny wzrost liczby klientów. Wzrost skali działalności oraz rozszerzenie oferty o konta osobiste, konta oszczędnościowe i pożyczki konsolidacyjne sprawiło, że nasz zespół również się powiększył – aktualnie to niemal 200 specjalistów z 17 krajów, posiadających szerokie międzynarodowe doświadczenie. Klienci i ich potrzeby nadal pozostają w centrum naszej uwagi, co odzwierciedlają wysokie oceny naszej aplikacji oraz wewnętrznie prowadzone ankiety. Daje nam to ogromną satysfakcję, gdyż potwierdza to naszą zdolność to osiągania dynamicznych wzrostów przy zachowaniu wysokiej jakości.” – komentuje Kamil Niewiatowski, Country Manager na Polskę w Raiffeisen Digital Bank.

W 2024 roku Raiffeisen Digital Bank planuje dalszy rozwój i wdrożenie nowych produktów. Do oferty produktowej dołączą lokaty dla oszczędzających, a w obszarze pożyczek zostaną wprowadzone produkty ratalne we współpracy z partnerami biznesowymi, tak żeby klienci banku mogli szybko i wygodnie sfinansować na raty swoje zakupy.

„Wierzymy, że wprowadzenie nowych produktów pozwoli nam nadal dynamicznie się rozwijać w 2024 roku, zarówno pod kątem wzrostu wartości portfela, jak i liczby klientów. Dużo uwagi również poświęcimy na udoskonalaniu naszej aplikacji, tak aby korzystanie z niej było jeszcze prostsze i wygodniejsze, a satysfakcja naszych klientów jeszcze wyższa. Biorąc pod uwagę aktualne prognozy NBP dotyczące sytuacji ekonomicznej w Polsce i oczekiwaną stabilizację związaną z inflacją oraz stopami procentowymi, spodziewamy się nadal dobrej koniunktury i lepszych nastrojów konsumenckich.” – dodaje Kamil Niewiatowski.

Źródło: Raiffeisen Digital Bank AG