Xelion przekonał Polaków do planowania finansowego

Ponad 70 proc. klientów Doradców Finansowych Xelion ma już osobiste plany finansowe, sporządzone w oparciu o proces doradczy SmartBox. Wdrożony jesienią 2005 roku elektroniczny system analityczny stał się nieodzownym elementem pracy osobistych Doradców Finansowych Xelion. SmartBox łączy w sobie proces doradztwa finansowego z systemem klasy CRM.

Doradztwo finansowe Xelion opiera się na czterech głównych modułach. Są to: ANALIZA, KONCEPCJA, WDROŻENIE i KONTROLA.

– Xelion, w odróżnieniu od pośredników finansowych i doradców private banking, jest pierwszą instytucją finansową w Polsce, która wiąże się z Klientem i bierze pod uwagę jego przyszłość w kontekście zgromadzonego majątku, sytuacji rodzinnej, finansowej, wieku, potrzeb i planów zarówno osobistych, jak i zawodowych. Doradcy Xelion wspierając Klientów w planowaniu przyszłości finansowej koncentrują się przede wszystkim na ich potrzebach, maksymalizacji wartości posiadanych przez nich aktywów, a nie na konkretnych produktach i usługach finansowych – mówi Adam Niewiński, prezes zarządu firmy Xelion. Doradcy Finansowi.

Doradca Finansowy Xelion dzięki stałej, długofalowej współpracy z klientem, w oparciu o analizy dokonywane przez platformę SmartBox, pomaga mu podejmować optymalne decyzje dotyczące zindywidualizowanych portfeli produktów i usług finansowych. Spośród stale poszerzanej oferty produktowej, zawierającej m.in. ponad 100 funduszy inwestycyjnych krajowych i zagranicznych, kilkanaście ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych, zarządzanie indywidualnymi portfelami papierów wartościowych oraz depozyty i wachlarz produktów kredytowych, Doradca Xelion wybiera produkty i tworzy z nich pakiet spełniający preferencje i potrzeby Klienta. Dobór produktów odbywa się z uwzględnieniem szeregu parametrów definiujących sytuację majątkową i życiową klienta w konfrontacji z rzeczywistością rynkową, m.in. brane są pod uwagę cechy demograficzne (wiek, rodzina, zawód klienta), preferencje klienta w odniesieniu do inwestycji (w tym profil skłonności do ryzyka), horyzont inwestycji, czy też wskaźniki finansowe i makroekonomiczne.

Z badań sporządzanych przez dział marketingu operacyjnego Xelion wynika, że 93 proc. klientów Xelion, decydując się na zarządzanie swoim majątkiem w oparciu o planowanie finansowe, jako najważniejszy powód podaje chęć zabezpieczenia wysokiego, stałego poziomu dochodów na przyszłość. Natomiast 87 proc. respondentów wskazuje chęć uzyskania statusu rentiera dla siebie i przyszłych pokoleń.

Dzięki regularnym spotkaniom z klientem i monitorowaniu jego planu finansowego, możliwe jest dostosowanie koncepcji finansowych do zmieniającej się jego sytuacji życiowej.

Jeszcze w tym roku system SmartBox zostanie rozbudowany o nowe moduły komplementarnego zarządzania aktywami płynnymi i majątkiem trwałym w kontekście m.in. optymalizacji podatkowej.

System SmartBox jest autorskim, polskim rozwiązaniem analityków Xelion, powstałym w konsultacji z ekspertami rynku doradztwa finansowego we Włoszech (m.in. z UniCredit Xelion Banca) i w Niemczech.