Opticom International Research, profesjonalne centrum badawcze opublikowało coroczny raport „Distributor Brands Leading the Office Paper Market in 2005” prezentujący wyniki badań na temat najsilniejszych marek na rynku papieru biurowego. Dla potrzeb badania zebrano informacje od ponad 4 tysięcy użytkowników papieru biurowego w 11 krajach Europy. Celem badania jest coroczny monitoring siły marki na rynku, lojalności oraz stosunku do danej marki handlowej osób profesjonalnie związanych z poligrafią. Wyniki badań przybierają formę tzw. indeksu Opticom (Opticom Index Brand Equity Index BEI). Najnowsze badanie, podobnie jak dwa ubiegłoroczne, potwierdziły najwyższą pozycję Xerox na rynku papieru biurowego, w tym także na rynku materiałów eksploatacyjnych.
Analizy wyników badania wskazują na kilka elementów, które wyróżniają Xerox na tle konkurencji. Poprzez sprzedaż materiałów eksploatacyjnych oraz produkcję najwyższej jakości urządzeń do druku, Xerox zajmuje bardzo dobrą pozycję w świadomość osób profesjonalnie zajmujących się poligrafią. W opinii kontrahentów, unikalna wiedza Xerox na temat cyfrowych technologii druku laserowego przekłada się bezpośrednio na produkcję najwyższej jakości papieru oraz pozostałych materiałów eksploatacyjnych.