Z Blika będzie mogło skorzystać więcej osób

Po starcie Blika zżymałem się na ING Bank Śląski, że nie mogę korzystać z usługi, bo jestem jedynie pełnomocnikiem do rachunku żony. Nowa aktualizacja aplikacji zdejmuje tę blokadę – od teraz Blik dostępny jest dla wszystkich.

Nowa aktualizacja aplikacji ING Banku Śląskiego oznaczona jest numerem 3.0.0. Pojawiły się w niej trzy nowe funkcje. Po pierwsze zniesiona została blokada pozwalająca korzystać z usługi Blik wyłącznie właścicielom rachunku. Po starcie Blika narzekałem, że nie mogę używać systemu płatności mobilnych, bo nie jestem właścicielem rachunku, a jedynie jego pełnomocnikiem. Było to o tyle dziwne, że z innych produktów – na przykład kart płatniczych – mogłem korzystać bez ograniczeń. Teraz mogę korzystać z Blika na takich samych zasadach jak właściciel rachunku.

 

Druga opcja to podgląd liczby punktów zebranych w programie lojalnościowym bankujesz-zyskujesz. Użytkownik aplikacji może też sprawdzić historię operacji, za które bank naliczył mu punkty oraz sprawdzić ofertę nagród dostępnych w programie. Dzieje się to już jednak poza aplikacją – użytkownik zostanie przekierowany na stronę internetową banku i będzie ją oglądał z poziomu przeglądarki. Jeśli zechce wrócić do aplikacji, będzie musiał ponownie wprowadzić PIN.

Trzecia i ostatnia nowość to możliwość aktywowania i zastrzegania kart debetowych z poziomu aplikacji mobilnej. Moim zdaniem taka opcja powinna być jednym z podstawowych narzędzi dostępnych w każdej bankowej aplikacji mobilnej. Tak jednak nie jest. Można odnieść wrażenie, że nie wszystkie banki chcą wdrożyć usługę, by nie ułatwiać klientom rezygnacji z kart debetowych wydanych do ROR.  

Jesienią klienci ING Banku Śląskiego oraz pozostałych banków członkowskich Polskiego Standardu Płatności mogą spodziewać się jeszcze jednej ważnej nowości. Zostanie im udostępniona możliwość realizowania szybkich przelewów na numery telefonów. Więcej na ten temat pisałem TUTAJ >>>.

w.boczon@bankier.pl