Według ostatnich danych rekordowa liczba 65 % użytkowników internetu kupiła już jakiś produkt via internet. Inne badania (BURST! Media) wskazują, że połowa konsumentów uważa przeprowadzanie transakcji finansowych przez Internet jako bezpieczne.
Oprócz faktu, że 51,2 % internautów nie obawia się o bezpieczeństwo transakcji finansowych, badanie ponad 4600 dorosłych internautów ujawniło, że już 33% z nich zarządza swoimi pieniędzmi online.
Firma BURST! Media, która przeprowadziła badania, wskazuje na większą skłonność do dokonywania transakcji finansowych w internecie przez ludzi o wyższym dochodzie. Dla przykładu: około połowa respondentów z rocznym dochodem wyższym niż 75000 $ zarządza swoimi pieniędzmi przy użyciu Internetu, podczas gdy z grupy o dochodzie niższym niż 30000$ robi tak jedynie 19%. Podobna tendencja widoczna jest przy ocenie bezpieczeństwa transakcji internetowych – trzy czwarte respondentów o wyższym dochodzie zakwalifikowało takie transakcje jako bezpieczne.
Kto czuje się bezpiecznie przeprowadzając transakcje finansowe online? |
|
Mężczyźni |
59.2% |
Kobiety |
44.1% |
Dostęp szerokopasmowy |
37.5% |
Dial-up |
29.2% |
Internauta krócej niż 3 lata |
33.9% |
Internauta 3-7 lat |
51.4% |
Internauta dłużej niż 7 lat |
65.6% |
Źródło: BURST! Media |
Obszerne badanie przeprowadzone przez Online Publishers Association (OPA) oraz comScore Networks, Inc. na internautach w wieku od 18 do 34 lat ujawniło, że właśnie ta grupa jest bardziej skłonna do przeprowadzania transakcji bankowych w sieci niż grupa starsza, a także niż ogół internautów.
Bankowość internetowa oraz transakcje finansowe |
|||
18-34 lat |
Powyżej 55 |
Ogół internautów |
|
Sprawdzenie stanu rachunku |
58.6% |
46.9% |
52.4% |
Przelewy między rachunkami |
33.2% |
27.8% |
30.1% |
Spłacanie rat kredytowych |
15.9% |
10.2% |
13.2% |
Inne operacje e-bankowe |
28.3% |
19.7% |
24.0% |
Żródło:BURST! Media |
Z badań wynika również, że grupa 18-34-latków, przywiązuje większą wagę do prywatności niż bezpieczeństwa.