„Moje finanse – Z klasy do kasy” – to konkurs z wiedzy ekonomicznej dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Jego organizatorami – już po raz trzeci – byli „Gazeta Wyborcza” i Narodowy Bank Polski, który przekazał blisko 700 tysięcy złotych dotacji na sfinansowanie przedsięwzięcia. Partnerami akcji byli Fundacja Bankowa im. Leopolda Kronenberga, Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości oraz program „Szkoła z klasą”, na którego portalu powstały strony internetowe konkursu. Honorowy patronat nad akcją objęły kuratoria oświaty w całej Polsce.
Gra rozpoczęła się w styczniu 2006, poprzedzona półtoramiesięczną rekrutacją w szkołach. W szranki stanęło ponad 35 tys. uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski, połączonych w 3-5 -osobowe komitety inwestycyjne. Na potrzeby konkursu dokonano podziału kraju na 20 regionów, odpowiadających zasięgom dodatków „Gazety Wyborczej”, w których komitety rywalizowały między sobą.
Zadaniem każdego komitetu było ulokowanie wirtualnych 100 tys. zł tak, aby osiągnąć jak największe zyski. Przez kolejnych osiem tygodni stycznia i lutego uczestnicy „kupowali” i „sprzedawali” akcje, obligacje, korzystali z lokat bankowych, inwestowali w waluty, złoto lub
w fundusze inwestycyjne, brali i spłacali kredyty – wszystko po to, by pomnażać początkową kwotę. Co tydzień na specjalnych formularzach wysyłanych do redakcji podtrzymywali lub zmieniali swe decyzje – zyskując lub… tracąc. Co tydzień „Gazeta” publikowała rankingi komitetów – regionalne i ogólnopolski. Najlepsi w danym tygodniu dostawali nagrody.
Konkursowi towarzyszyła kampania edukacyjna na łamach „Gazety Wyborczej”. W każdy wtorek od 22 listopada 2005 roku na stronach lokalnych „Gazety” i na www.gazeta.pl/zkdk publikowane były teksty przybliżające rozmaite zagadnienia z ekonomii oraz rankingi z komentarzami ekspertów. Inwestowanie ukończyło ponad 25 tys. uczniów (5,6 tys. komitetów). Najlepszy komitet w Polsce, Młodzi Maklerzy z gimnazjum w Siedliszczach (woj. lubelskie), zarobił ponad 33 tys. zł.
20 marca 2006 roku odbyły się półfinały z udziałem 20 najlepszych komitetów w każdym regionie, a kilka dni później lokalni zwycięzcy stanęli do walki o tytuł Mistrza Inwestowania.
Podczas finału, który miał miejsce w warszawskiej siedzibie „Gazety Wyborczej” w sobotę 25 marca 2006 roku drużyny odpowiadały na pytania testowe za pomocą specjalnych pilotów.
Po każdej turze na telebimie finaliści mogli zobaczyć, czy mają bronić wysokiej pozycji w rankingu, czy też „gonić” czołówkę. Zwycięzcy – komitet ROMILE z Poznania – otrzymali do podziału 5 000 zł, 3000 zł dla swojej szkoły, a ich opiekun – 1000 zł. Niewiele mniejsze nagrody finansowe – również dla szkół – dostali laureaci 2. i 3. miejsca.