„Bank Pocztowy uruchomił elektroniczne kanały dostępu do kont i zamierza rozbudowywać funkcjonalność systemu transakcyjnego Pocztowy 24. BP obsługuje obecnie ponad 170 tys. rachunków, ale ich liczba może szybko wrosnąć dzięki wspólnemu projektowi z Pocztą Polską. Obie powiązane kapitałowo instytucje chcą wykorzystać sieć urzędów pocztowych do sprzedaży i obsługi produktów bankowych. Poczta ma obecnie ponad 5 tys. placówek własnych, a Bank Pocztowy kontynuuje program uruchamiania stanowisk finansowych w jej urzędach.” – informuje „Gazeta Prawna”.
„Uruchomiliśmy już 345 pocztowych stanowisk finansowych, a na koniec roku będzie ich 1,2 tys.” – zapowiada Piotr Kamiński, prezes Banku Pocztowego. Docelowo do 2009 roku będzie ponad 3,3 tys. takich stanowisk.
„W punktach finansowych zlokalizowanych na poczcie można przeprowadzić wszystkie podstawowe operacje bankowe: założyć rachunek, lokatę zrealizować przelew. Większość stanowisk finansowych jest już wyposażona w terminal płatniczy, obsługiwany przez e-Service, spółkę PKO BP, a łącznie na Poczcie jest ich ponad 3 tys. Bank Pocztowy opiera rozwój swojej sieci na placówkach poczty i nie zamierza zwiększać liczby oddziałów własnych. Obecnie jest ich prawie 60. Piotr Kamiński deklaruje, że chce dynamicznie rozwijać działalność detaliczną i w efekcie Bank Pocztowy za kilka lat ma obsługiwać milion klientów.” – czytamy w „Gazecie Prawnej”.
1 czerwca Bank Pocztowy udostępnił swoim klientom internetowy kanał dostępu – Pocztowy24. Bankowość elektroniczna została stworzona we współpracy z Inteligo – Inteligo Financial Services S.A. wchodzącą w skład grupy kapitałowej PKO BP. System transakcyjny umożliwia wykonanie podstawowych operacji: sprawdzenie stanu konta, wyświetlenie historii rachunku, dokonywanie przelewów. Opłata za dokonanie przelewu drogą elektroniczną wynosi każdorazowo 50 groszy.
Więcej informacji w „Gazecie Prawnej”.