Za oceanem najczęściej bankuje się w pracy

Najnowsze badania przeprowadzone przez J.P. Morgan Chase & co. ujawniają kolejny wzrost liczby klientów korzystających z bankowości mobilnej w USA. Oprócz tego, że konsumentów korzystających ze smartfonów jest więcej niż jeszcze rok temu to używają oni swoich aplikacji mobilnych częściej niż kiedyś. Co ciekawe, większość z nich mimo to deklaruje, że chętniej korzysta z dostępu do konta z pozycji komputera.


W ostatnim czasie praktycznie nie sposób znaleźć raportu, który pokazywałby załamanie dobrej passy bankowości mobilnej czy choćby sygnały odwrócenia korzystnego trendu. Tym razem pod lupę wzięto rynek usług bankowych za oceanem. Obyło się bez większych zaskoczeń bo pokazał on kolejny wzrost liczby użytkowników aplikacji mobilnych.

33% badanych zadeklarowało również, że korzysta z aplikacji bankowej częściej niż jeszcze rok temu a 35% częściej korzysta ze swojego bankowego konta online. Dość zaskakująco 70% przyznało, że dostęp do konta z pozycji komputera jest dla nich wygodniejszy, ale główną zaletą smartfonu jest jego dostępność niemal w każdej sytuacji.

Twórcy raportu zbadali również preferencje klientów w zakresie wyboru miejsc w których najchętniej korzystają z aplikacji bankowych. Okazało się, że większość (54%) uruchamia swoją aplikację w czasie pracy, prawie dwie piąte (39%) w restauracji a odrobina mniej (38%) w sklepie. Wiele odpowiedzi zdradza, że całkiem spora ilość klientów wyrobiła sobie wręcz nawyk otwierania swojej aplikacji mobilnej w wolnej chwili. 37% badanych sprawdza bowiem swój stan konta w trakcie przerw na papierosa a 24% czekając na swoje dzieci w trakcie odbierania ich ze szkoły.

Coraz większe przywiązanie do smartfona i komputera jako głównych narzędzi korzystania z usług bankowych powoduje coraz większe uniezależnienie konsumentów od fizycznych oddziałów banków. Aż 81% badanych przyznało, że nie zmieniłoby banku gdyby jego lokalny oddział w ich okolicy został zlikwidowany. Dwa lata temu ten odsetek wynosił zaledwie 48%. Jest to więc zielone światło dla banków, którym taki rozwój sytuacji bardzo odpowiada.

Można więc powiedzieć, że na Zachodzie bez zmian a pozytywny trend wzrostowy dalej się utrzymuje. Nie inaczej jest na naszym rynku gdzie od końca zeszłego roku do końca marca 2015 liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej wzrosła o prawie 15% i wyniosła ponad 4 mln osób.