Za oceanem szyją pierwszą społecznościową kartę kredytową

Na amerykańskim rynku zadebiutuje wkrótce pierwsza karta kredytowa, której posiadacze będą mogli wspólnie decydować o  konstrukcji opłat i programach premiowych. Barclaycard Ring ma dać swoim użytkownikom dostęp do rachunku zysków i strat przedsięwzięcia – klienci będą jednocześnie menedżerami produktu.

Ogłaszając premierę nowej karty noszącej logo MasterCard, przedstawiciele Barclaycard US podkreślają, że po raz pierwszy klienci będą mieli możliwość „zajrzenia za kurtynę” produktu finansowego. Na specjalnej stronie internetowej widoczne będzie podsumowanie wyników wypracowanych przez użytkowników plastikowego pieniądza oraz podstawowych statystyk dotyczących aktywności klienteli.
 

Parametry karty będą ustalane przez społeczność użytkowników, a każdy z posiadaczy będzie brał udział w podziale zysków wypracowanych przez system w ramach programu nazwanego przez Barclaycard Giveback. Bank zamierza wykorzystać crowdsourcing, czyli pozyskiwanie pomysłów od użytkowników, jako podstawowe narzędzie rozwoju produktu. Idee zgłaszane przez klientów będą publikowane w serwisie internetowym i oceniane przez społeczność. Najpopularniejsze usprawnienia staną się częścią kartowej oferty.

W nowości Barclaycard nie zabrakło także innego modnego elementu –  tzw. grywalizacji, czyli włączenia do produktu elementów rywalizacji. Klienci będą otrzymywać punkty i odznaki za aktywność, m.in. zgłaszanie pomysłów, pozyskiwanie nowych użytkowników, rezygnację z papierowych wyciągów.

Wprowadzone w zeszłym roku na amerykańskim rynku regulacje, obniżające wysokość opłat interchange od płatności kartami debetowymi, spowodowały, że wiele programów premiowych i moneyback uległo likwidacji. Banki starają się skłonić klientów do bardziej aktywnego wykorzystania kart kredytowych. Takie transakcje nie zostały objęte tzw. poprawką Durbina i nadal stanowią istotne źródło bankowych przychodów.

Barclaycard ma nadzieję przyciągnąć do siebie klientów zrażonych brakiem przejrzystości działania instytucji finansowych. Ring, czyli krąg, ma być pierwszym na rynku produktem kartowym opartym w tak dużym stopniu na wykorzystaniu wirtualnej społeczności, nie tylko jako głosu klienta, ale również jako formy bezpośredniej demokracji.

Źródło: PR News