„Lukas Bank zmierza w stronę uniwersalnego banku detalicznego. Chce zwiększać udziały w rynku. To odpowiedź na zaostrzającą się konkurencję w segmencie kredytów gotówkowych, które były sztandarowym produktem Lukas Banku. Jak się dowiedziała GP, nowa strategia ma być gotowa do końca roku i nie zakłada przejęć w polskim sektorze bankowym. Priorytetem jest rozwój własnymi siłami.” – czytamy.
„- Nadal rozbudowujemy sieć oddziałów, w całym 2007 roku otworzymy około 50 nowych placówek bankowych i około 20 centrów kredytowych. W 2008 roku uruchomimy kolejnych 100 placówek, czyli praktycznie przez dwa lata podwoimy sieć” – mówi GP Adam Parfiniewicz, wiceprezes Lukas Banku. Na koniec 2008 roku ma być łącznie 450 placówek, w tym 180 centrów kredytowych.
Bank pozyskuje około 500 tys. nowych klientów rocznie i liczy na podtrzymanie tego tempa. „- W 2012 roku chcemy obsługiwać 4-5 mln klientów, z czego połowa będzie aktywnie korzystać z różnych produktów” – zapowiada Parfiniewicz. Obecnie jest 2,3 mln klientów, posiadających co najmniej jeden produkt Lukas Banku.
Lukas Bank od miesięcy zajmuje czołową pozycję wśród banków wydających karty kredytowe. Wyprzedza go pod tym względem jedynie PKO BP. Liczba kart kredytowych wydanych przez Lukas Bank przekroczyła już milion. Bank chce namówić klientów do korzystania także z produktów oszczędnościowych i inwestycyjnych. Przymierza się do wprowadzenia samodzielnych produktów ubezpieczeniowych.
Więcej szczegółów w dzisiejszym wydaniu „Gazety Prawnej”.