Żabka wprowadza do sklepów płatności bezstykowe PayPass

Już niedługo wszyscy klienci tej sieci posiadający karty płatnicze Maestro® PayPass™ oraz MasterCard® PayPass™ będą mogli za ich pomocą w sposób bezstykowy regulować należności za drobne zakupy. Jest to największe wdrożenie systemu płatności zbliżeniowych w technologii PayPass w Polsce.

Żabka Polska SA wprowadza usługę PayPass jako pierwsza spośród spożywczych sieci handlowych działających na polskim rynku. Zakończenie instalacji czytników PayPass we wszystkich prawie 2000 sklepów Żabka przewidziane jest na koniec listopada 2008.
Sieć sklepów Żabka realizuje założenia nowoczesnej koncepcji sprzedaży detalicznej, u podstaw której leży przede wszystkim zapewnienie klientom wygody w dokonywaniu zakupów. Wyrażają je strategiczne zasady sieci: Blisko. Szybko. Wygodnie. Wprowadzenie przy współpracy z MasterCard oraz FirstData Polska możliwości dokonywania bezstykowych płatności PayPass jest kolejnym krokiem w kierunku osiągnięcia jak największej satysfakcji klientów.

„Stale monitorujemy rynek pod kątem nowych rozwiązań, które spowodują, że zakupy w sklepach naszej sieci staną się jeszcze wygodniejsze. Do wykonania płatności PayPass wystarczy zbliżenie karty do specjalnego czytnika w terminalu POS. To rozwiązanie pozwala na znacznie szybsze, łatwe i bezpieczne dokonywanie płatności do kwoty 50 złotych, bez konieczności szukania drobnych, podawania kodu PIN, czy składania podpisu na papierowym potwierdzeniu transakcji. Wdrożenie tego rozwiązania to korzyść zarówno dla klientów, jak i ajentów sklepów Żabka, którzy – realizując więcej transakcji – będą mogli odnotować realny wzrost obrotów” – mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska SA.

„Rozpoczęcie współpracy z siecią sklepów Żabka to kolejny krok ku zastąpieniu nieporęcznej gotówki wygodnymi, szybkimi i bezpiecznymi kartami w technologii MasterCard PayPass™. Żabka jest dla MasterCard ważnym partnerem i cieszy nas, że możemy zaoferować jej klientom, posiadaczom naszych kart innowacyjne rozwiązanie PayPass. Chcielibyśmy, aby jak najwięcej punktów handlowo-usługowych uczestniczyło we wdrażaniu tej nowoczesnej, bezstykowej formy płatności. Transakcje PayPass odgrywają bowiem znaczącą rolę w procesie zwiększania satysfakcji klientów” – podsumowuje Paweł Markowski, szef departamentu sieci akceptacji MasterCard Europe w Polsce.

Klienci sklepów Żabka, którzy skorzystają z usługi PayPass zyskują:

Jak funkcjonuje usługa PayPass?

Transakcja może nie zostać zrealizowana w przypadku, kiedy kwota należności przekracza 50 zł lub na koncie klienta nie ma wystarczających środków do uregulowania należności.

Posiadacze kart płatniczych Maestro PayPass oraz MasterCard PayPass mogą już za ich pomocą w sposób bezstykowy regulować należności za zakupy w wybranych: restauracjach McDonald’s, aptekach sieci Euro-Apteki, kawiarniach Mercers, Coffeeheaven, a także w salonikach prasowych RUCH.

Badanie przeprowadzone w sierpniu 2007 roku przez instytut Research International Pentor wykazało, że Polacy są gotowi na wprowadzenie technologii płatności bezstykowych. Ponad połowa respondentów (53%) jest zainteresowana korzystaniem z płatności bezstykowych w technologii MasterCard® PayPass.

Dodatkowo:
30% badanych, przyznaje, że rezygnuje z kupna jakiegoś drobiazgu, ponieważ nie ma przy sobie gotówki lub nie chce rozmieniać banknotów o dużym nominale;
57% respondentów uważa, że płatności bezstykowe są wygodniejsze niż gotówka;
67% ankietowanych twierdzi, że coraz więcej Polaków będzie korzystać z innowacyjnych sposobów płatności, takich jak karty płatnicze i urządzenia z technologią PayPass.
Z doświadczeń europejskich sieci handlowo-usługowych wynika, że dzięki oszczędzającej czas technologii PayPass polscy sprzedawcy i kupujący zyskają na ograniczeniu płatności gotówkowych. Według danych firmy MasterCard posiadacze kart płatniczych, po uruchomieniu technologii PayPass, używają ich średnio nawet o 24% częściej.