Żagiel startuje ze stroną internetową dla sklepów internetowych

Żagiel stworzył nową stronę www.eraty.pl przeznaczoną dla sklepów internetowych. Ma ona na celu ułatwienie nowym e-sklepom pozyskanie informacji o systemie zakupów na raty przez internet oraz wsparcie tych e-sklepów, które już korzystają z systemu e-Raty.

Obecnie współpracuje aktywnie z 2000 e-sklepów. Żagiel wdrożył system płatności ratalnej przez internet w grudniu 2006 roku.
 
Żagiel S.A. uruchomił stronę internetową, która ma na celu ułatwienie nowym sklepom internetowym nawiązanie współpracy oraz zwiększenie wsparcia dla tych, które już korzystają z systemu e-Raty. Strona www.eraty.pl zawiera informacje dotyczące systemu finansowania zakupów na raty w internecie, m.in. narzędzia do generowania linków, instrukcję integracji, wyszukiwarkę opiekunów z ramienia Żagla. Znajduje się tam także zestaw dokumentów do pobrania dla firm, które chcą przyłączyć się do systemu e-Raty.  

Wyniki badania e-commerce zrealizowanego przy współpracy z Internet Standard (Badanie rynku zakupów internetowych na raty – opracowanie wyników badania e-commerce 2011) wykazały, iż niespełna 80% spośród badanych sklepów, które oferują sprzedaż na raty online, współpracuje z Żaglem. Natomiast udziały Żagla w zakresie wartości sprzedaży w systemie ratalnym stanowią 67% rynku, co plasuje firmę na pozycji lidera.

Sklepy internetowe to najszybciej rosnący kanał dystrybucji polskiego handlu, dla wielu przedsiębiorczych osób to również pomysł na własny biznes. Przystąpienie do systemu e-Raty umożliwia e-sklepowi wzbogacenie oferty, a tym samym stanowi jeden ze sposobów przyciągnięcia nowych klientów. Potwierdzają to wyniki zrealizowanego badania, gdzie blisko połowa, bo 48% e-sklepów zadeklarowało wzrost liczby transakcji realizowanych na raty, z czego 4% zanotowało wzrost o 100%, w stosunku do 2009 roku.

Tak o wprowadzeniu możliwości zakupów na raty wypowiada się Piotr Jóźwik – Wiceprezes sklepu internetowego Mix-Media oferującego artykuły m.in. AGD, RTV, komputery, sprzęt fotograficzny, elektronarzędzia: Dzięki wprowadzeniu płatności na raty w naszym sklepie pozyskaliśmy grono nowych klientów, a obroty wzrosły nawet do 10% rocznie. Dodaje także: Współpraca ze sprawdzonym i znanym partnerem w zakresie płatności ratalnych, uwiarygadnia także nas w oczach klientów.

– Dzięki wprowadzeniu e-rat pozyskaliśmy dużą liczbę osób zainteresowanych zakupem przez internet w naszym sklepie. Klienci korzystając z nich nie muszą osobiście zgłaszać się do naszych salonów stacjonarnych, wszystkie formalności mogą załatwić zdalnie. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, chętnie wykorzystywane przez różne grupy naszych Klientów. Przykładem są młodzi ludzie mieszkający poza domem, najczęściej studenci. Ich rodzice mogą zdalnie wziąć kredyt, natomiast sprzęt jedzie bezpośrednio  do nich – komentuje Przemysław Ladra, Business Unit Manager, X-kom.pl.

Jak funkcjonuje system e-Raty

e-Raty to usługa umożliwiająca prowadzenie sprzedaży ratalnej w sklepie internetowym przy pełnej automatyzacji procesu przyznawania kredytu ratalnego. System e-Raty zapewnia pełne bezpieczeństwo transakcji, a dedykowany zespół Żagla do obsługi sklepów internetowych dostarcza wsparcia biznesowego. Cała procedura udzielania kredytu i weryfikacji klienta jest realizowana po stronie firmy Żagiel. Sklep internetowy otrzymuje przelew za towar po podpisaniu umowy przez klienta i zweryfikowaniu jej przez Żagiel. Klient podpisuje umowę dostarczoną do niego przez kuriera lub w Kredyt Punkcie Żagla. 

Poniższy rysunek przedstawia schemat przebiegu transakcji przy realizacji płatności ratalnej w sklepie internetowym.

Zakupy przez internet okiem klienta

Szybki rozwój tego kanału dystrybucji uwarunkowany jest dynamiką wzrostu liczby polskich internautów dokonujących zakupów przez internet. W 2008 r. dokonywanie zakupów online deklarowało 66% badanych, w 2009 roku ten odsetek wyniósł 67%, a w 2010 r. wzrósł do 74%. Czynniki, które skłaniają internautów do zakupów online to przede wszystkim oszczędność czasu (51% internautów). Kolejne wymieniane cechy to: niższe ceny niż w tradycyjnym sklepie (50%), dostępność towarów trudnych do zakupienia gdzie indziej (45%), a także promocje, rabaty i konkursy (27%). Powyższe dane pochodzą z raport „E-commerce w oczach internautów” przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych i firmę Gemius.

Źródło: Żagiel SA