Zakupowe szaleństwo – raport Ceneo podsumowujący przedświąteczne e-wydatki

Okres przed Świętami Bożego Narodzenia to wielki boom zakupowy, prawdziwe szaleostwo, które ogarnia każdego z nas. Jednocześnie dla pracujących w handlu to najbardziej opłacalny czas w roku.

Jako, że kolejne Święta mamy za sobą, postanowiliśmy podsumować ten okresu czasu na rynku e-commerce. Sprawdziliśmy, które kategorie produktów wśród Polaków cieszyły się największą popularnością i które produkty można uznać za murowane hity prezentowe poprzedniego roku. Celem badania jest przyjrzenie się z bliska upodobaniom zakupowym Polaków.

Dane analizowane w badaniu pochodzą z trzech serwisów internetowych: porównywarki Ceneo, serwisu prezentowego Alleprezenty.pl oraz serwisu opiniotwórczego Cokupic.pl.

Nasze badanie obejmuje okres od 1 listopada do 20 grudnia 2009 roku. W okresie tym bowiem obserwujemy rokrocznie znaczący wzrost odwiedzin zarówno serwisu Ceneo jak i Cokupic. Dlatego też przyjęliśmy założenie, że to właśnie w tym okresie większośd Polaków dokonuje zakupów świątecznych. Dla przykładu w grudniu serwis Ceneo był odwiedzany przez ponad 300 tyś. użytkowników dziennie! Na koniec wybraliśmy kilka perełek prezentowych, które cieszyły się sporym zainteresowaniem, a odbiegają mocno od standardowych prezentów, kupowanych przez Polaków. To tak w ramach ciekawostki.

Zapraszamy do lektury!

Źródło: Ceneo