Założyciele banku prezentują życie za kulisami Saxo Bank

W tym tygodniu Saxo Bank rozpoczyna kampanię prezentującą codzienne życie za kulisami kopenhaskiego banku specjalizującego się w transakcjach i inwestycjach internetowych.

W ramach nowej światowej kampanii zatytułowanej „Numer jeden. Tak jak Ty”, Kim Fournais i Lars Seier Christensen, założyciele i prezesi Saxo Bank, zainicjują serię filmików przedstawiających dotychczas nieprezentowane, autentyczne procesy, które mają miejsce w banku. Słynny reżyser filmowy, Kasper Torsting, jako pierwszy uzyskał dostęp na zaplecze banku i przez ostatnie cztery miesiące podążał za założycielami Saxo Bank, aby bezpośrednio zapoznać się z pracą w tym banku.

Przeszło pięć lat od czasu wybuchu światowego kryzysu finansowego szefowie banków nadal nie cieszą się popularnością, jednak Saxo Bank podjął decyzję o uczciwym i rzetelnym zaprezentowaniu codziennego życia dwóch osób uosabiających etos pracy w Saxo Bank – czyli jego dwóch założycieli i prezesów.

Rozpoczęta w tym tygodniu kampania zaprezentuje niewyreżyserowane scenki z życia w Saxo Bank z uwzględnieniem kluczowej roli, którą pełnią założyciele tego banku w ramach rozwoju produktu i relacji z klientami. Przedstawi również zespół, który współtworzył wielokrotnie nagradzaną platformę transakcyjną banku i jego produkty, a także codzienne kontakty obydwu prezesów z klientami.

Według dyrektora ds. globalnego marketingu, Henrika Lykkesteena: – Ponieważ jesteśmy bankiem specjalizującym się w transakcjach i inwestycjach internetowych, wszystkie nasze działania są przejrzyste. Chcieliśmy, by filmy odzwierciedlały autentyczne życie w Saxo Bank i nasze relacje z klientami oraz proces opracowywania nowych produktów. Wszystkie historie i zdarzenia przedstawione w ramach tej kampanii są autentyczne. Uważamy, że jest to najlepszy sposób budowania zaufania i długoterminowych relacji z klientami oraz zapoznania szerszej publiki z naszą historią.


Po raz pierwszy naszym celem była zintegrowana kampania wykorzystująca równocześnie wszystkie platformy i kanały komunikacji – dodaje Henrik. – Ta kampania wykracza poza tradycyjną komunikację w sektorze finansowym. Chcieliśmy odejść od przestarzałego, ogólnikowego modelu marketingu finansowego, który jest wyznacznikiem tego sektora, opartego wyłącznie na niekończących się liczbach, faktach i specyfikacjach produktów. Zamiast tego oferujemy przejrzystą wizję tego, kim jesteśmy i co robimy, a kluczowe fakty przedstawiamy w ramach historii wziętych z życia, co naszym zdaniem jest bez precedensu w tej branży.


Kasper Torsting to zdolny dokumentalista, znany szerokiej publiczności jako twórca wielokrotnie nagradzanego filmu „Armadillo”, w bezkompromisowy sposób prezentującego rosnący cynizm i uzależnienie od adrenaliny młodych żołnierzy stacjonujących w Afganistanie.

Saxo Bank