zanox, Axel Springer i Publigroup – razem już rok

Globalny lider i prekursor marketingu internetowego w modelu „Płać za efekt”, rok temu został przejęty przez największego europejskiego wydawcę Axel Springera oraz międzynarodową grupę multimedialną Publigroup. Od tego momentu firma odnotowuje imponujące wzrosty.

Firma założona w 2000 roku w Niemczech rozwija się bardzo dynamicznie zwłaszcza w ostatnim roku. To głównie wynik zaangażowania i efektu synergii osiąganego dzięki nowym właścicielom – niemieckiej grupie wydawniczej Axel Springer AG (60% udziałów) i międzynarodowej grupie medialnej PubliGroupe AG (40% udziałów) – którzy w 2007 roku przejęli zanox. Dzięki temu zanox w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy rozpoczął globalną ekspansję – działa już na 200 rynkach – zdecydowanie zwiększył przychody (firma w 2007 roku uzyskała globalny przychód na poziomie 166 milionów euro, tj. ok. 550 milinów złotych, przy dynamice wzrostu na poziomie 55% w stosunku do roku 2006 – przekraczając średnią rynkową o ponad 20%), podwoił liczbę biur oraz zwiększył liczbę zatrudnionych osób do 350 (z czego 150 pracuje w centrali w Niemczech; pozostali w 25 innych lokalizacjach, m.in. w USA, Chinach, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Polsce).

W maju 2008 roku zanox otworzył w Berlinie ogólnoeuropejski, internetowy inkubator w ramach programu GAP (Global Alliance Partners) Kampusu. W zamierzeniach projekt ma pełnić rolę centralnego punktu w Europie stymulującego rozwój poszczególnych przedsięwzięć w obszarze internetu, e-marketingu, jak i całej branży nowoczesnej technologii. Ma być także platformą wymiany myśli i nowatorskich pomysłów promującą przedsięwzięcia skutecznie monetyzujące internet. Dzięki współpracy z technologicznymi i finansowymi partnerami z Doliny Krzemowej w USA, GAP Kampus będzie mógł promować także projekty o zasięgu globalnym.

W ramach projektu GAP Kampus, zanox ogłosił start konkursu na najlepszy e-projekt. Nagrodą główną jest milion Euro, które mają być przeznaczone na dofinansowanie rozwoju wybranego start upu. Projekty, które mają największe szanse na wygranie powinny bazować na idei WEB 2.0 i wykorzystywać jej narzędzia, takiej jak np. widgety. Zgłoszenia można przesyłać do końca sierpnia 2008 roku.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy zanox został wyróżniony licznymi nagrodami i tytułami. W 2007 roku został m.in. sklasyfikowany na 3 miejscu w Europie w rankingu najszybciej rozwijających się firm technologicznych „Technology Fast 50” organizowanym przez firmę doradczą Deilotte. Został doceniony za wizjonerską strategię, innowacje technologiczne, przywództwo oraz roczny wzrost przychodów o ponad 100%.

Z kolei w 2008 roku, już po raz trzeci z rzędu, firma otrzymała na CeBIT 2008 najważniejszą – platynową nagrodę „Europejski znak e-doskonałości”. Została doceniona przede wszystkim za dotychczasową strategię biznesową, globalną ekspansję oraz innowacyjne rozwiązania w zakresie marketingu internetowego opartego na modelu „Pay per Action – płać za sukces”. Europejskie Forum Multimediów (EMF) uzasadniając swoją decyzję wskazał przede wszystkim na pionierską w skali globalnej platformę zanox XS oferującą: programy afiliacyjne, programy do zarządzania reklamami w wyszukiwarkach, kampanie e-mailingowe oraz programy lojalnościowe, wszystkie rozliczane w nowatorskim modelu „płać za efekt – sukces”.