ZARA jak Biedronka. Też będzie miała swoje płatności mobilne

Od września klienci sieci sklepów należących do grupy Inditex na terenie Hiszpanii będą mogli korzystać z aplikacji do płatności mobilnych. Spółka posiada osiem marek detalicznych, do których zaliczają się dobrze znane także polskim klientom sklepy: Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home i Uterqüe.

Płatności mobilne zostaną udostępnione we wszystkich markach grupy. System ma na celu uproszczenie procesu dokonywania zakupów i zwiększenie sprzedaży. Płatność odbywać się będzie poprzez zeskanowanie wygenerowanego kodu QR przy kasie. Usługa będzie dostępna zarówno w aplikacji każdej marki, jak i nowej wspólnej dla wszystkich sklepów aplikacji InWallet. System pozwala na stworzenie „portfela mobilnego”, w którym przechowywane będą paragony użytkowników w formie elektronicznej. Dzięki temu dokonywanie wszelkich zwrotów towarów będzie łatwiejsze.

Bankier.pl


Jak wynika z informacji uzyskanych bezpo średnie od spółki ,nie ma dokładnej daty wprowadzenia systemu mobilnych płatności w Polsce. –Wspomniana usługa faktycznie zostanie uruchomiona we wrześniu w Hiszpanii i prawdopodobnie jej rozwój będzie kontynuowany w innych krajach, jednak szczegóły nadal nie są potwierdzone – podaje Inditex.


Wprowadzenie innowacji jest efektem między innymi dobrej kondycji spółki. Kilka dni temu na Walnym Zgromadzeniu grupy Inditex dokonano przeglądu wyników finansowych za 2015 rok. Grupa osiągnęła przychody w wysokości 20,9 mld euro i odpowiadające im zyski 2,89 mld euro. Ma to swoje odzwierciedlenie również w wypłacie dywidendy, której wysokość przypadająca na jedną akcję wynosi 0.60 euro. Znacznie wzrosła również ilość sklepów należących do Indetixu przekraczając liczbę 7000. Jak wynika z informacji udostępnionych przez Inditex, grupa w 2015 roku zatrudniła prawie 16 tys. pracowników z czego prawie nowych miejsc pracy zostało utworzonych w Hiszpanii.


Na naszym rynku autorski system płatności mobilnych opierających się o kody QR wykorzystuje sieć sklepów Biedronka. Jednak po wprowadzeniu możliwości dokonywania płatności kartami, popularność usługi mobilnej znacznie spadła. 

Angelika Lech