Zarabiają na Euro2008

W roku 2007 spółka bet-at-home.com AG niezwykle wzmocniła poziom rozpoznawalności marki we wszystkich krajach, w których jest obecna poprzez wielojęzyczną platformę internetową. Znaczne zwiększenie wydatków na reklamę (2007 – 16,6 mln EUR; 2006 – 8,4 mln EUR) sprawiło, że marka bet-at-home.com została uplasowana w Europie, w szczególności w krajach Europy Środkowej i Południowej, na czołowej pozycji. Liczba zarejestrowanych klientów wzrosła z 664.000 w roku 2006 (146.000 polskich użytkowników) do 975.000 w roku 2007 (375.000 polskich użytkowników).

Strata netto w roku 2007 wyniosła -848 tys. EUR. W roku poprzednim zysk netto wyniósł +1,072 mln. EUR. „Ten lekko negatywny wynik jest rezultatem nakładów poniesionych na ekspansję na nowe rynki oraz zwiększonych środków na działania marketingowe – mówi Jochen Dickinger, założyciel i członek zarządu bet-at-home.com – Wejście na rynki krajów Europy Wschodniej i Południowej nastąpiło wcześniej, niż początkowo zakładaliśmy. Zarówno procedury, jak i sam proces dostosowania platform internetowych okazały się krótsze od naszych oczekiwań. Jednak w naszej opinii kolejne wysokobudżetowe inwestycje stanowią podstawę dalszego silnego wzrostu w roku Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej – 2008.”

Dynamiczny rozwój firmy widać doskonale na przykładzie najświeższych danych z pierwszego kwartału 2008 roku. Rekordowa wysokość dochodu brutto/Hold wyniosła 8,1 mln EUR. W analogicznym okresie roku 2007 dochód brutto/Hold wyniósł 5,7 mln EUR. Liczba zarejestrowanych klientów na koniec pierwszego kwartału 2008 wynosi 1.175.000 (400.000 polskich użytkowników), w stosunku do 750.000 w analogicznym okresie roku 2007 (300.000 polskich użytkowników).

W roku 2008 bet-at-home.com oczekuje wzrostu obrotów do poziomu powyżej 700 mln EUR, przy utrzymaniu dochodu brutto/Hold przynajmniej na prognozowanym poziomie 35 mln EUR. Według szacunków firmy podczas EURO 2008 liczba klientów powinna zwiększyć się o dalsze 100 tysięcy.

Plany rozwoju firmy na polskim rynku

Polska jest jednym z najważniejszych rynków w strategii rozwoju spółki bet-at-home.com. W ubiegłym roku 375 tysięcy zarejestrowanych polskich graczy (37% wszystkich użytkowników) wygenerowało 20% dochodu brutto/Hold. Więcej zysku przynoszą firmie tylko rodzimi austriaccy gracze.

„Rynki Europy Środkowej i Wschodniej są dla nas bardzo perspektywiczne – mówi J.Dickinger – W ciągu ostatnich sześciu miesięcy rozpoczęliśmy działalność w Serbii, Bułgarii, Chorwacji i Rumunii. Jednak w dalszym ciągu największym i najważniejszym dla nas rynkiem jest rynek Polski. Dlatego w planach na najbliższych kilkanaście miesięcy mamy przeprowadzenie dual listingu. Dla strategii firmy ważne jest zaistnienie z akcjami spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Docelowo planujemy, aby na GPW pojawiło się proporcjonalnie nawet do 40% akcji bet-at-home.com. Zainteresowanie inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych uatrakcyjni płynność naszych akcji, jednocześnie podnosząc wiarygodność spółki w oczach polskich użytkowników.”